onsdag 9 maj 2012

På egenhand!

Har varit borta typ hela dagen med Leo, sköönt till lika men skönt att komma hem också för min flunssa är inte riktigt bra ännu.

Först var vi ett par timmar vid vårt kommande hem, sen körde jag J till jobbet o for själv i samma veva till Lepplax. Varit en sväng till MajaHome med Leos fammo, där hittade ja en halare till vårt fadderbarn. På väg hem tänkte ja föra halarn åt tjejen men dom va inte hem så tog en spontan trip till mamma o pappas o vips kom också Tanja o Minna dit :P

Leo har slutat att ta flaskan o vi ger ingen burkmat vilket innebär att jag hel ammar ännu. Gröten håller vi upp med då liten fick trög mage. Försöker öva lite varje dag att han ska börja ta flaskan på nytt, men han bara tuggar o skrattar till den :P Sen ska han också hålla i den själv o visa hur duktig han är. Fast allt rinner bara utanför. men övning ger färdighet, som man brukar säga :)

Nu ligger vi bara o myser o väntar på att J ska komma hem.

10 kommentarer:

  1. varför ingen burkmat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tänkt undvika burkmat och istättet göra egen mat för att hålla koll på vad mitt barn får i sig. Att mosa o mixa själv tror jag att är ett bättre alternativ än burkmat :)

      Radera
  2. helt klart e rikti mat bättre o hälsosammare. o mykke billiare. har aldrig värmt mat eller nånting åt min dotter i mikro. och hon e nu 1 år. all näring o allt far ju ur maten . kokar allti rikti mat. har allti värmt upp bröstmjölk som jag pumpat av mig om mannen har skött med flaskan i kastrullen.

    SvaraRadera
  3. All näring går inte ut maten, de kan ja omöjligt tro. Mitt barn får nog i sig precis så mycket näring o sånt som behövs, o ja har alltid använt mikro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrar hur du/man kan veta det?

      Radera
    2. För att han är frisk o växer som han ska? Ja har iaf aldrig hört att nån skulle ha fått för lite näring för att dom använt mikro...

      Radera
  4. nå int allt men en del.

    SvaraRadera
  5. Enligt många undersökningar visar det sig att burkmat är näringsfattigare än hemkokt och vitaminfattigare. Och att en burk barnmat håller sig oöppnad i rumstemperatur i ca ett år borde väll få föräldrar att tänka till? Dock tror jag ju inte att barn som får burkmat precis blir undernärda heller, men JAG vill iaf välja Det säkrare alternativet så att jag vet hur näringsrik mat mitt barn får. Då får andra göra som de själva vill :)
    Och på tal om Micro så försvinner inte all näring men en hel del tilsatta vitaminer förstörs. Och att värma mjölk i flaska kan avlägsna partiklar av flaskan till mjölken. Men allt är ju upp till en själv vilka alternativ man väljer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De finns flaskor som är gjorda av sån plast att inga partiklar avlägsnas till mjölken. Om man dessutom helammar tills barnet är 6 månader, o ger extra D-vitamin så tror jag nog att dom får va dom behöver :)

      Radera
    2. O delammar tills dom är ca 1 år, tänkte jag också skriva :)

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥