måndag 18 mars 2013

Dagens händelser

Idag är det rådgivningskontroll som gäller. Skall bli spännande. Började ju få lite smått med sammandragningar redan för några veckor sen men har överlag mått bra. Men den senaste veckan har de varit lite mera av dom, också av den sorten man inte borde ha ännu. En del dagar om jag varit igång mycket före eller dagen innan kan de också pressa så sjukligt nedåt i kanalerna, känns liksom att huvudet snart ploppar ut. Har haft den känslan 3-4 ggr nu. Wiered. Med Leo började jag få sammandragningar runt v. 28-30 nånting, så fick i stort sätt ta de lugnt ända fram tills förlossningen satte igång. Dom var inte så sjuka utan mest så att de bara spände på magen o försvann vid vila. Men uppkom redan vid en promenad runt huset. Nu började dom runt 24!

Nåja, nu är det ju inte så att jag går och lider varje dag, utan somliga dagar känner jag mig inte ens gravid och kan röra mig fritt hur jag vill och en del dagar då igen är det nästan varje kort promenad så att de känns som om de e på G. Så detta ska ja kolla upp med min rdg tant idag, får se om de blir nån större kontroll eller om det bara är såhär de känns ibland för somliga när kroppen förbereder sig på vad som komma skall. Men klart man känner sig en gnutta oroad, vill ju inte precis ha babyn här redan :)

Men kontrollen är kl 15 först, så blir en tur till stan nu före dess på lite ärenden och ev. på nån kopp kaffe någonstans :) (Min kropp o knopp har också en bättre dag idag, fastän de va mycke rörelser igår utomhus, har inte känt av minsta lilla symtom på att jag ens skulle va gravid, so that's goood!)





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥