lördag 23 mars 2013

Och nu är vi där igen..

Kanske borde vi öppna ett diskussionsforum på en helt ny blogg som vi döper till "tankar och åsikter om vaccinationer" eller? Börjar få en liiten negativ inställning till alla dessa negativa kommentarer som dessutom hör till vad JAG har gjort för val. Varför så intressant att lägga sig i?

Kanske en del där ute snart borde förstå att vi människor har olika tankar och åsikter om allt som är skapat här mellan himmel och jord och lite till? Vi kommer ALDRIG att kom till den dagen då vi sätter ihop 2 människor som har exakt samma åsikter om ALLT. Är det kanske därför det finns alla dessa valmöjligheter att få säga Ja eller säga Nej? Och hur kan en del av er påstå att ni gjort rätt som gjort si eller så och att vi har gjort helt fel? Är inte båda sakerna lika rätt som fel eftersom att det finns 2 valmöjligheter?

Jag har dessutom varken sagt att jag är för eller emot vaccin, det jag har sagt är att jag har valt att avstå. Inte heller har jag sagt att jag har gjort rätt och du har gjort fel! Vem är vi att döma? Vore det inte lite konstigt om jag började ifrågasätta mina vänners o bekantas (eller vem som helst) val i denna fråga, och trycka ner dem för att dom tagit eller inte tagit? Nej jag bryr mig inte ett skit, det är deras val! Kanske en del av er där ute borde tänka lika?

Nej, var och en med sitt. Finns så himmelens mycket annat positivt i livet att fokusera på än om någon gjort si eller så. Jag förstår mig inte riktigt på såna som bara funderar o bekymrar sig om andra, vad dom gör, vad dom gjort, vad dom skall.. Vi är ju framför allt medmänniskor på denna lilla planet som kanske borde ta mera hand om varandra än att bara trycka ner, hitta rätt och hitta fel. Släng iväg en vänlig kommentar, hälsning, what ever istället som sprider lite kärlek över denna mycket nedtrampade, negativa värld vi lever i. Och skit i vad andra gör och inte gör, beröm dem istället över något som du tycker att denne har gjort bra i så kanske får du en gnutta kärlek tillbaka också..

(annars så har jag sett det som något positivt att folk skall kunna kommentera anonymt eftersom att jag vet att många som läser bloggen inte kommer att kunna kommentera annars. Men om det fortsätter att trilla in en massa negativa kommentarer så kommer det anonyma kommentars fältet snart att stängas ned) Och sen så är det ju frittfram att lämna bloggen också om man inte gillar den, ingen tvång att stanna här inte! :)

Tack!

1 kommentar:

  1. Jag tycker du beskrev det så bra här,två personer kommer aldrig att bli lika alla har vi olika åsikter om olika saker. Till och med Jag och min Man har så mycket olika åsikter om olika saker men vi måste lära oss att acceptera vad den andre tycker och tänker. Men tyvärr är dom flesta av oss människor så negativa och vill bara hitta fel i sina medmänniskor,har själv haft en öppen blogg men orkkade int me alla dessa negativa människor så jag låste min och har den öppen för endast människor jag vet vem e och nu har jag också koll vem som skickar vilka kommentarer.

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥