onsdag 27 mars 2013

Påsk

Idag har vi varit ute o hämtat in lite påskris att dekorera med till påsken, om jag skall va ärligt tycker jag inte om att plocka fram en massa dekorationer till olika högtider, dessutom går dom så snabbt över så man hinner ju knappt ställa fram pyntet fören de skall tillbaks i skåpet. 

Men lite måste man ju nog ställa till så att man nu vet att det är påsk. (Men en massa fjädrar och sånt, nej, det kan jag inget med, inte heller dom små gulskrikande kycklingarna man ser i påskgräs här som där. Men när Leo blir äldre skall han självklart få dekorera med precis med vad han vill var han vill, och då ska vi så påskgräs i massor också!)

Har just suttit i min ensamhet (medan Janne var på gym o Leo sov) o pysslat med lite eget påskpynt. Blev några urblåsta ägg och små kycklingar, kycklingarna mest för Leos skull då.

Så nu skall vi bara påskhandla hem en massa gott att smaska på i helgen och så skall jag ännu baka lite smått, så man har nått gott att fika med! (Skall också köpa hem vattenfärg så vi får måla röda kinder o lite fräknar åt gossen på Lördag.) :)

              


              


2 kommentarer:

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥