torsdag 18 april 2013

31, 9 to go!

Varit på rådgivningskontroll idag med tjocka magen. Och jaa, allt såg bra ut. :)
Tänkte köra en jämförelse med min första graviditet..

Vecka 31 nu:
RR: 99/61
Urin: Rent förutom leuk +1
Hb: 119
Lmbh: 27
Babyns hjärtljud: +140
Fosterbjudning: hje
Rörelser: ++


Vecka 31 då:
RR: 112/63
Urin: Rent
Hb: 125
Lmbh: 29,5
Babyns hjärtljud: +140
Fosterbjudning: -
Rörelser: ++

Är nu i vecka 31 och babyn har svängt sig med huvudet neråt. Har gått upp lika mycket i vikt hittills som när jag väntade Leo. Livmoderbottens höjden var dock 2,5 cm högre i grav v. 31 när jag väntade Leo. Annars är båda graviditeterna ganska lik varandra tycker jag. Bara att jag har haft mera krämpor denna gång :D Ryggont, mera foglossning o mera sammandragningar. Men annars har jag fått må relativt bra tycker jag! :)

Fick också låna hem ett stödbälte idag som förhoppningsvis hjälper. Fnissade faktiskt lite när hon kom med bälten och sa: om du börjar med att prova L..OK, till och med M var för stor. S passade dock utmärkt, som hon inte ens hade tagit med in till rummet. Nog ser man ju lite på vilken kroppstyp folk har? Eller ser jag kanske bara ut att va så bred om rumpan..? ;)

Jaja, nog om det. Nu är det förhoppningsvis bara 9 veckor kvar av graviditeten! Hoppas på lite mindre till och med ;) Men roligt att det börjar närma sig slutet! Kan inte sätta ord på hur mycket jag väntar tills jag känner första symptom på att förlossningen startat! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥