tisdag 16 april 2013

Kalas, ryggont och sånt.

Blir inget simmande iaf idag. Min käre bror fyller år så vi skall o fira med lite tårta o bowling ikväll istället. :) När J slutar åker jag o handlar lite tårt-ingredienser så länge han tränar sen hem o fixa tårtan o sen iväg och kalasa!

Annars har jag fått jätte ont i höfterna! Och för att inte prata om korsryggen. Ååh. Någon som har några bra tips på nått som kunde göra det bättre? Tur att vi har voltaren gel hemma iaf att kleta in, känns otm lite bättre med det.. Kanske borde jag boka in mig på massage ändå..?


9 kommentarer:

  1. Fråga efter ett stödbälte att låna från rådgivningen. Jag lovar att det hjälper! :) dom är jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Teija! Ska fråga efter vid rådgivningen på Torsdag, så får vi hoppas de hjälper :)

      Radera
  2. jag frågade nyligen vid bb och dom sa att man inte får använda voltaren gel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom 3 sista månaderna skall man inte använda den. Men har så himmelens ont just nu så att smörja på lite för att lindra den värsta smärtan tor jag inte skadar så mycket. Är värre att använda den när man ammar då ämnet diklofenak passerar över i mjölken. Använder ju den inte dagligen, bara när det är som värst, på små ytor. :)

      Radera
  3. Sov med en kudde mellan benen, det avlastade för mina höfter och korsrygg iallafall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Skall prövas inatt :)

      Radera
  4. Voi uurk... Vet precis känslan. Min vardag och jag är dock inte gravid. Vad som är felet i min rygg tycks ingen hitta. Alla säger de olika. Men en graviditet för mig är ganska omöjlig. Har blivit väl förvarnad om det att en graviditet skulle inte bli någon enkel match. Kul att höra sånt när man är 20 år och lycklig med min man. Men, vi kan inte skaffa barn.. Men nåja, man får ta och lägga framtiden i någon annans händer och hoppas på det bästa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad tråkigt att höra.. Ibland känner man sig rätt dum som gnäller över småsaker när de finns folk där ute som har de mycke värre. Tack för kommentaren, mitt ryggont blev plötsligt lite bättre när man tänker på andra som har det sämre. Sänder en tanke för er dit upp och hoppas på att ni nångång i framtiden skall kunna få möjligheten att ta emot ett barn! :)

      Radera
  5. För mig funkade bältet, jag kunde en tur inte ens stiga upp ur soffan. Jädrar vad ont det gjorde! Men bältet gjorde bara nytta om jag hade det superspänt, verkligen så att det känns. Efter en tid kunde jag ta bort det och troligen hade Noella vänt sig till ett bättre läge i magen och det gjorde inte ont mera. Så fråga efter bälte och be nån visa dej var det ska fästas så att det faktiskt hjälper. :) Hoppad det fixar sig!
    ps. Tack så mycket för paketet, kära nån vad fint du hade gjort det. Blev superglad:)

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥