onsdag 3 april 2013

Mammalådan/pengar?

Här i Finland har vi ju lyxen att få en moderskapsförpackning, helt gratis, när vi väntar barn. En goding full av sånt man behöver under babyns första år. Istället för lådan kan man ju också välja pengar, en summa på 140€.

Med Leo var det självklart att ta förpackningen o ja minns hur spännande de var att få hämta ut den från posten, att få packa upp allt i skåpet o bara beundra dom små små kläderna. :) Men sen var det ju också en hel del som aldrig riktigt blev eller hann bli använt.

Jag funderade länge hur jag skall göra denna gång, googlade på årets låda men konstaterade att vi nog kommer ha mer nytta av pengarna denna gång eftersom att de va mycke i lådan som inte skulle hinna användas eller bli använt, såsom overallen, lakanen, tygblöjorna m.m. Och så har vi ju en del kvar ännu också ur Leos låda som ännu är i användbart skick. :)

Tycker också de e mysigt att få gå i olika butiker mellan alla härliga babykläder o själv välja ut vad man vill ha till lillen i magen. Så 140€ extra i börsen skadar ju inte precis, då de finns e massa härliga saker att välja mellan :)

Vad tycker ni om år 2012-2013 lådan?
Vad skulle ni välja eller vad har ni valt? Lådan eller pengar? :)




7 kommentarer:

  1. Tror vi tar lådan. Den e så mycket bättre än förra lådan, och värd mycket mer än 140 €. Men har inte lämna in pappren ännu, så ska fundera lite ännu :)

    SvaraRadera
  2. Om det skulle vara mitt första barn skulle jag nog absolut ta babylådan! Årets ser ju riktigt fin ut! Men om man som du skriver, har kvar oanvända från den förra kan man bra använda de en omgång till! :)

    SvaraRadera
  3. Vi tänker nog ta lådan, eftersom vi väntar första barnet :)

    SvaraRadera
  4. Tog lådan oxå med andra barnet, och är super nöjd! :) hade nog ganska beslutsångest innan jag kunde bestämma mig, men ångrar inget! :)

    SvaraRadera
  5. Hade nog en gnutta beslutsångest jag med, men är nog nöjd över valet nu i efterhand, fast på samma gång känns det ju också lite tråkigt att inte få hämta ut nån låda att packa upp denna gång :P Med första är det nästan klart tycker jag att ta lådan, men med andra har man ju så mycket från förr så då är det kanske bättre med pengar så man får köpa de man är utan o vill ha, iaf i vårt fall :)

    SvaraRadera
  6. Väntar första barnet och lådan var därför ett självklart val, dessutom gillar jag retro färgerna som kläderna har :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv är jag inget större fan av årets retrofärger i lådan ;) kanske därför också valet föll på pengarna :)

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥