lördag 25 maj 2013

Helg

Leo är fortfarande sjuk, snuvig o hostar. Som tur är febern åtminstone borta. Dock är han gnällig o vill va mycket i famnen, sover dåligt om nätterna, precis så som barn är när dom är sjuka. Själv har jag haft värsta dagen under graviditeten med ischias/höften. (knappt kunnat gå, haltat fram.) Tålamodet börjar va bortblåst och humöret likaså. Har haft ont dagligen om jag inte tagit det superduper lugnt under dagarna sen vecka 30 och före det hade jag sammandragningar så jag heller inte kunde va så aktiv. Jag som hade sett så fram emot våren o jag som har hundra saker ja skulle vilja få gjort innan babyn är här. Nu vill jag istället inget annat än att babyn skall komma fast jag ärligt talat inte ens riktigt vet hur jag skall ha kraften att orka föda när förlossningen väl sätter igång. Har blivit väldigt lite nattsömn dom senaste dagarna också och att gå omkring på dagarna o inte kunna göra nått utan att ha ont tär minst sagt på humöret och orken. Om 2 veckor skall jag på ultra så då tror jag lite att jag skall fundera på igångsättning med läkaren, för ärligt talat känns 4 veckor till som pest o pina med detta besvär!

Dagens höjdpunkt är iaf att vi hämtat ett körsbärsträd (läs: Janne) och planterat det på bakgården. (jag stod mest o dirigerade, mycket annat än så kan jag inte som det är just nu.) Super fint blev det iaf. Nu ska vi bara hoppas på att det tar fart och ev. ger några bär i år. Blommor har det så vi får bara lov att hälla en hink vatten över det nu varje dag i nån veckas tid o hoppas på de bästa. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥