lördag 4 maj 2013

Jaaja..

Somliga gillar att läsa personliga bloggar o andra gillar att läsa bloggar var allt ser ut att glida runt på rosa moln. Själv ogillar jag bloggar var skribenten hela tiden i var och vartannat inlägg gnäller om saker o ting om hur usligt allting är och bla bla bla.. Men sen har man ju också friheten att själv välja vilka bloggar man vill läsa. Såna man blir provocerade av borde man ju inte läsa men oftast är det dom man klickar sig mest in på.. Nåja. Hamnade på ett litet sidospår. Det jag ville säga var att denna blogg inte är nån "tuff tuff, tuut tuut, här kommer jag och hela min familj glidande på ett rosa moln" -blogg. Alla vet vi att ha små barn, vara gift, gravid o allt vad detta innebär, också har sina sidoeffekter. Visst finns dom rosa gullegull molnen där ibland o det skall dom ju göra. Men alla vet vi att dom rosa gullegull molnen ibland kör rakt in i ett träd eller att man plötsligt trillar rakt igenom dom när man glider på som bäst.

Okej. En sidoväg igen... Det jag egentligen ville säga var att jag har en skitdag idag! Och att jag hade en skitdag igår! Men sen så är det väl också så att man måste gå igenom skitdagar ibland för att uppskatta dom bra dagarna..Ni vet liksom, rosorna har ju också taggarna och alla moln har inte en silverrand runt sig.

Ursäkta för det tråkiga inlägget om någon förväntade sig hitta lite inspiration här. Men eftersom att jag är en mänsklig varelse måste jag bara få klottra ner lite tråkigheter hit också så att vi inte glömmer att vi lever i en värld med både rosa gullegull moln OCH rosa gullegull moln med stora hål i sig OCH fel konstruerade rosa gullegull moln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥