torsdag 6 juni 2013

Ojoj

Nu kommer igen ett sedvanligt -oj, oj, vad jag börjar bli babysjuk- inlägg..Bullen har nu gräddats i 38 veckor och jag tycker den skall ut ur ugnen nu fören den bränns! Väntar så tills lill-knytet är här o tills vi får ta med oss henne hem. Men 2 veckor kvar på stickan är nog inget att jamsa över, har faktiskt lite kvar att fixa ännu innan babyn kommer :) (De tar ju aldrig slut! Mina "vill ha" och "vill fixa klart" listor innan babyn är här känns evighetslånga. Egentligen borde jag nog bara tagga ner, slappna av o börja förbereda mig istället för att irra runt som en galning o hitta på nya saker till mina "vill ha o fixa klart" listor. (dom kommer ändå allri att ta slut.) Men det är väl bara så här jag är, eller såhär det skall vara.) Dock är det ju nog också rätt så bra att ha något att sysselsätta sig med så länge man väntar..

Igår var vi, jag o min man, på det extra ultraljudet var det checkades så allt såg bra ut. Tjejen hade växt till sig några hundra gram o uppskattades nu till 2600 gram. Vilket är positivt! :) Lite skrämmande lite lät det sist då hon uppskattades till strax under 2200 gram. Men inget vi behöver oroa oss över mera, näring ser hon ut att få tillräckligt av så. :) Nästa vecka skall jag på ett till ultraljud + ctg, exakt varför vet jag inte riktigt, de var väl nog bara en extra kontroll ifall jag börjar va mogen för att föda snart..

I väntans tider kan vi ju ta en liten smygtitt i babyns garderob..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥