torsdag 22 augusti 2013

En förmiddag hemma hos oss

Vaknar upp trött o går till gossens rum o försöker förlänga sovmorgonen med att krypa ner med honom i hans säng. Upp och hoppa tycker han, leksak efter leksak flyger upp i sängen, jag drar täcket över huvudet o råkar somna en blund. När jag väl vaknar o stiger upp märker jag till min (läs med ironi) stora förvåning att någon gått lös med blyertspennan över hela soffbordet. Nå, har nog ingen än mig själv att skylla. Blir tandborstning, blöjbyte, pottbesök, morgongröt och en stor kopp kaffe till mamma!

Efter en stund vaknar även tösen, snabbt som blixten skuffar storebror stolen till vår säng för att sedan kliva upp för att hinna o morgonmysa med "bejbi" en stund. Sedan ede hennes tur att få morgonmål och blöjan bytt!

 

Efter allt mys blev det dags att hoppa i bilien, tösen åkte till mommos och
Leo fick följa med till rådgivningen på läkarkontroll.

En aktiv gosse på 12,3 kg och 86cm! Läkarkontrollen gick bra.

Efteråt blev det en sväng via butiken för att hämta lite mellis åt oss.
(OCH en tripp som jag mutade honom med att han skulle få om han snällt 
utan att ta med sig alla leksaker hem från rådgivningen kom med.)
Duktig gosse i butiken som snällt skuttade vagnen efter mamma. 
(Berodde ev. på trippen han skulle få.)


Efteråt bjöd mommo på korvsoppa! Leo åt duktigt och lekte sen 
tills han var så trött att han nästan somnade ståendes. 
Båda somnade i bilen på väg hem o sov e stund utomhus i vagnarna.

Senare kom Gammelfammo på en snabbvisti med äppelpaj och några äppel.
Gubben har kommit hem, Leo är vaken, tösen sover, kaffekokaren står varm så 
ska sätta oss ner, njuta av äppelpajen och planera helgens miniresa. :)

1 kommentar:

  1. Och för ni som vet att vi sockerstrejkat i 5 veckors tid vill jag tala om att det gick åt pipan efter dopet! :D Nu ska vi njuta av äppelpajen och sen IMORGON fortsätta på allvar igen med sockret! ;)

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥