tisdag 27 augusti 2013

sämre dag

Hörni mammor där ute. Va gör ni när barnen inte är nöjda? Nu menar jag inte dendär lilla missnöjdheten över att dom inte fick en kaka, utan när dom bokstavligen slänger sig på golvet 1000 gånger under en timme o bara bölar, slänger saker, klänger en i byxbena o bara gör hyss. När mutorna varar i en minut och man bara vill riva sig själv i håret o böla lika. Jag antar att det inte bara är hemma hos oss som det är så..? Hoppas jag.

En sån dag har vi hemma hos oss idag. Hade egentligen tänkt blogga om lite trevligheter idag men då man är arg som ett bi och inte på lääänge fått sova ordentligt måste man lite få avreagera sig. Hoppas otm att någon liten rackare där ute vet vad jag pratar om. ;)

4 kommentarer:

  1. Ett helt normalt beteende när barnet genomgår en trotsperiod, fruktansvärt tålamodsprövande för mamman :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tålamodsprövande är rätt ord! :)

      Radera
  2. Det är inte så lätt att vara nybliven storebror.. min dotter var lika en period efter att hon blivit storasyster. Mitt tips på dom allra sämsta dagarna: Skit i huset, smutskorgen osv..gör en enkel lunch och kvällsmaten får vänta tills gubben kommer hem och hjälper till. Fokusera på barnen och var mycket ute. Dom flesta barnen tycker om det. Det är tålmodsprövande jag vet, med detta har funkat hos oss :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till lunch blev det makaroner och köpis-köttbullar, sen ut och leka. Lite bättre blev humöret men nog har vi sett bättre dagar. ;) Huset är bombaderat med utspridda leksaker samt tvätt o disk som borde fixas. Får bara lov o tänka på att veckan har sju dagar och efter det kommer en ny, smutsen åker nog ingenstans. Bara gossen har det bra. :)

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥