lördag 28 december 2013

ett sanningens ord..

Känns pissigt. Både utomhus o innomhus. Usch. Denna förbaskade för vinter o höst. Den har verkligen sugit musten ur oss. Oj så jag väntade på julen i September. Nu vill jag bara dra ett tjockt svart sträck över hela 2013 och sortera bort det längst bak i arkivet. Dra täcket över huvudet o vakna när träden knoppar. November o December har nästan tagit kål på oss. Vi har varit trötta, stressade, sura från och till. Vaknat med en sten i magen var o varannan dag. Då en två veckors Thailandresa inte ens känns lockande, då vet ni. Vi har försökt organisera och organisera, planera och planera hur i all sin dar vi skall få energin att räcka till, hur vi skall få humöret att hållas upp, men utan resultat. Ibland har vi lyckats ha en bra dag eller två, men nej för en tredje, så fort man kravlat sig upp får man ett slag i nacken. Boven i dramat är nog nattsömnen. En evigehet sen vi fick sova en hel natt.

Detta eländes elände. Gud vad trött jag är. 2014 skall bli ett så mycket bättre år. Detta år avslutar vi med att torka snoren o tårarna om vartannat, trösta, dosera medicin o vaka om nätterna. Hopperligen får vi lämna detta bakom oss och starta 2014 med friska o krya barn, pigga o glada föräldrar. Förhoppningsvis blir det bara ljusare.

98% av min energi har gått till barnen, 1% till hemmet och en halv, en ynka % på var till mig och mannen, bara för att orka hålla näsan ovanför vattenytan. Ååh vad jag längtar till 2014. Orka 3 dagar till så är vi kvitt detta år.

3 kommentarer:

  1. Styrkekramar...! <3 känner så igen mig på alla punkter...jaa, Välkommen kära 2014 med nya krafter! / Jag

    SvaraRadera
  2. Du e välkommen på kaffe när som helst om du känner att du vill prat åv de eller koma bort en stund :) Känner igen myki åv he du skriva. Kram! <3

    SvaraRadera
  3. Oojaa, håller helt med! Denhär hösten har gått ut på att hålla sig över vattenytan. Men snart är det vår! :)

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥