tisdag 25 februari 2014

Klockor och sånt

Hej gott folk. Sovit gott? Känns som om jag varit medvetslös i natt, eller i koma. Och imorse kändes det som om jag vaknade ur ett evigehets långt ide, seg som en sengångare. Men barnen skulle upp, så bara att lyda order! Steg upp o styrde kosan mot badrummet då jag till min förskräckelse lägger märket till att klockan är 6.15! Av alla 24 timmar på dygnet står visarna på 6.15. ÅÅh. Varför?! Hur skall vi få morgonen att gå? Ljust är det också utomhus redan. På badrummet hoppades jag innerligen att det var nått fel med klockan, det måste ju va det. Och jo, visst var det det. Där står sekundvisaren och tickar på samma ställe då vi kommer ut ur badrummet som när vi gick in. Kände mig genast en och en halv timme piggare o gladare.

ETT NOLL TILL MIG. En och en halv timme mindre att slå ihjäl av dagen, great! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥