söndag 23 februari 2014

Upp och sen ner

Igår var vi ut i princip heela dagen. Var ju så härligt väder. Miranda sov länge ute i vagnen så vi passade på att bygga snögubbe, åka kälke, busa o dricka varm oboy utomhus. Till kvällen tände vi ljus i snölyktor jag o Leo byggt tillsammans, mysigt.

Inatt blev vi dessvärre sjuka här i huset i stället. Jag var sjuk förra veckan och gubben veckan innan. Så nu är det tydligen barnens tur. Jag som hoppades dom stackarna skulle slippa! Miranda e "bara" snorig. Leo däremot har hostat, snorvlat, gråtit, svettats o haft lite tungt inatt. Men efter 2 inatt då han fick dricka burana ur sugrör (låter vilt, men ända sättet vi fick i honom) somnade han o sov till 8 imorse, skönt.

Annars konstaterade jag och Janne igår natt att det är första gången på Leos 2,3 år som han är "såhär" sjuk, eller hostar såhär. Feber har han haft typ 2ggr i sitt liv och då pikulite. Han har verkligen byggt upp ett jätte bra immunförsvar o är sällan sjuk, jag är så stolt över att vi inte tagit några vaccin som hade kunnat försämra det!

Älsklings gossen! <3


5 kommentarer:

  1. Beror nog inte på det.. vårt barn är tre år, vaccinerad OCH har hållits frisk.. en gång stegring.. enstaka gång rinnsnuva.. så Nej.. bättre immunförsvar utan vaccin tror jag inte på..

    SvaraRadera
    Svar
    1. And here we go. Läs: *hade kunnat. JAG TROR det KAN HA en inverkan, men alltså, behöver också inte ha. VIKTIGASTE är VAD VI TROR är bäst för VÅRA EGNA barn och INTE vad vi tror är bäst för ANDRAS barn.

      Radera
  2. Och så rörs ni ju inte så mycket på ställen där smittor sprids. Barnen är ju inte på dagis eller i någon mammabarn grupp, där man inte alltid kan stå emot bobborna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och JO (HUR KAN DU VETA?), vi rörs nog ganska mycket där var bobbor cirkulerar. Finns nog vääldigt mycket, om inte mer bobbor i butiker, på flygplatser, lekplatser för barn, simhaller osv. för att göra en lång lista kort. Dessutom har Leo kompisar som tåkigt nog haft oturen att va väldigt mycke sjuka, som vi ändå lekt med OFTA. :) Och JOO så är vi nog i mammabarn grupp också. ;)

      Radera
  3. Måste bara kommentera. Det är så typiskt med anonyma kommentare som int vet hur läget är före dom uttrycker sig. Synd bara att det finns allt för många av dom. Tänkte bara skriva att jag är också glad över att vi också har en gosse som är mycket sällan sjuk. Fast vi har nog vaccinerat. Men det är ju personligt med det. Vi är också på mamma-barn grupper, simhall, på stan m.m Så jag tror det är bara hur bra immunförsvar barnet i sig själv har. Tack för mig. Du har en jätte fin blogg.. Så rolig att läsa. :)

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥