torsdag 20 november 2014

Att ha det bra (och inte så bra)

Känslan när mannen kommer hem med en bukett röda rosor efter en piss dag. Att han sen tar shoppinglistan och går iväg för att handla hem allt vi behöver inför kalaset och låter oss andra vila här hemma sålänge är ju bara för lyx. Denna höst har verkligen varit en tuff tid för oss båda, inte minst för mannen då jag har mått så dåligt. Att bloggen ändå inte fått lida och att jag kunnat fokusera o blogga om de bra sakerna känns ändå bra! De e ju de bra sakerna man vill minnas och de bra sakerna som känns roligare att dela med sig av.



Gossen har fått feber idag. Han har varit lite slö och extra seg idag och efter att han kom upp från sin dagslur (som han i vanliga fall inte behöver) mätte jag nästan 39grader på honom. :( Han är inte förskyld eller har några andra symptom. Miranda hade också feber en dag denna vecka men den försvann till kvällen. Så vad det är vet jag inte, tredagrsfeber finns ju, kanske finns det endagarsfeber också? Hehe. Nejmen, hoppas han är kry imorgon iaf då han skall få ha sitt efterlängtade treårskalas. <3 Gula paket, ballonger och tårta har han önskat sig, så det skall vi iaf fixa vare sig han är frisk eller sjuk imorgon! :)


9 kommentarer:

  1. Nina Myrevik-eklund20 november 2014 18:37

    Tack för babyfilten, den känns mjuk och skön och kommer att användas flitigt :)
    Krya på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra! :) Tack så mycket!

      Radera
  2. Berätta gärna om hur du mår och har mått om du orkar och vill. Vi är många småbarnsföräldrar här ute som också har det jobbigt! Det kan styrka många att höra om andra och att kanske få råd och sånt... En superbra blogg har du, min absoluta favvo!! ;) Du har ett så brett utbud på vad inläggen handlar om, så det är alltid lika kul att kika in här när du har skrivit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jätte mycket, så roligt att nusomdå få trevlig feedback om bloggen! :) <3 Jag är lite tudelad om jag skall dela med mig eller inte, dels för att jag har en öppen blogg o dels för att ja vill hålla en positiv ton här! Men vi får se vad det blir, till lika skulle de kännas skönt att ha nån att dela med sig till..

      Radera
  3. Har du fått nån hjälp med ditt illamående, alltså typ psykologhjälp eller motsvarande? Jag tänkte att om det är återkommande, så skulle det säkert vara bra att söka hjälp. Dina barn behöver ju en mamma som orkar.
    Jag beundrar dig och ser det som positivt att du inte döljer det. Det finns ju många som bara sopar allt under mattan och förnekar denna "osynliga" sjukdom. Samtidigt gör det mig så ledsen; vad är felet när det finns så många (speciellt) kvinnor som inte orkar idag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar! Ja man kan ju undra vad det är som triggar upp detta månde hos mammor, men också hos dagens ungdomar överlag. Själv känner jag inte att det skulle ha nått med press och tryck från andra eller mig själv att göra. Det är väl bara det att I have been to strong to long, och inte delat med mig av känslor överhuvudtaget till nån under de senaste åren.

      Radera
  4. Tänkte precis skriva samma sak som anonym skrev. Berätta gärna om du orkar!

    SvaraRadera
  5. Kram! Hoppas du får mer orka och välmående. Och härligt med karln som piggar upp med rosor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Annika! Ja blommor piggar alltid upp, mest när man inte förväntat sig några! :) Kram!

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥