tisdag 4 november 2014

Loppispoppis

Haloj! Här om veckan gick jag på loppis i enbart gummistövelssyfte. Gossen har nött hål på sina två senaste par under ett år av allt pukykörande, så denna gång fick det bli begagnade. Känns onödigt att slänga iväg extra pengar på ett par sprillans nya stövlar som troligtvis kommer nötas slut lika snabbt som de andra. Mitt loppisbesök gav faktistkt resultat. Ett par helt ok gummistövlar, fodrade dessutom för 2,50€.

Igår gick jag också på loppis med gossen, egentligen bara som tidsfördriv. Men till min lycka hittade jag också ett par fodrade gummistövlar till lilldamen för en ynka euro, hela och bra i skick och lagom barnsliga. Så här har vi nu gummistövlar som räcker både säkert för hösten och våren för endast 3,50€ tillsammans. Ibland lönar det sig faktiskt att gå på loppis och fynda endel saker därifrån! :)



Vad tycker ni om att handla loppis eller secondhand saker? Nått ni aldrig kunde tänka er att göra? Nått ni gör ofta? Varför gör ni det eller varför gör ni det inte? Ede bara fattiga som handlar på loppis? Är det skämmigt att handla där? Ert bästa fynd? Själv tycker jag det e väldigt smart att handla en del saker från loppis, både för att de e billigare o ibland kan man stöta på riktiga fynd eller unika saker/plagg! :) Jag tror de va mer tabu att handla från loppisar förr och väldigt pinigt att säga att man hade loppissaker/kläder, däremot tror jag det är väldigt pop idag!

4 kommentarer:

  1. Barnkläder o -skor handlar jag rätt mycket på loppis. Börjar förståss bli mindre nu då storlekarna används längre så det finns inte så stort utbud. Även inredning handlas flitigt (o nåt enstaka plagg åt mig själv). Tycker loppis e superbra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma som här då ungefär! Gossen e de mer sällan ja hittar nått till men till tösen gör jag små fynd nu som då, lika så till hemmet och till mig själv! :)

      Radera
  2. Du pratade engång om en hälsoprodukt som ni använder typ till allt, ex. Att förhindra en förkylning att bryta ut. Vad hette det och var kan man köpa det? ( var det kolloidalt-silver?). :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är säkert kolloidalt silver jag pratat om. Finns att köpas på te.x. Hälsopraktiken (under öt huset) i Jakobstad, eller så kan den beställs te.x. från fitnestukku. :)

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥