onsdag 12 november 2014

Plätt-craving

Gårdagens städtornado resulterade i plättkalas efteråt, alltid skönt med nystädat hem, och så mycket vi hamnade att städa så satt en belöning riktigt bra efteråt! Plättar med syrliga bär och grädde.

-Visste ni att min största craving under graviditet nummer två var plättar!? Haha, jag åt plättar var och var annan dag, det var det absolut bästa jag viste. :) Konstigt nog lag jag inte på mig allt för många extra kg'n ändå, fastän jag överkonsumerade plättar med sylt o grädde. Vad har ni haft för graviditetscraving's?



7 kommentarer:

  1. Föredrog surt båda graviditeterna. Den första hade jag cravings på ananas, citrusfrukter, öl och ostbågar. Andra tyckte jag det mesta var äckligt och inget smakade speciellt gott. Apelsiner var väl det enda som smakade bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Öl och ostbågar? :D Hehe, roligt att höra vad andra haft/har för cravings! :)

      Radera
  2. Första graviditeten var det citroner, kunde lätt äta en hel citron i gången! Samt Oboy. Andra graviditeten var det isvatten, att tugga isbitar! Åt en hel isbitspåse om dagen ungefär :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minns ditt isvatten! Och citronerna, hehe. :P

      Radera
  3. Ballerina kex (men bara en sort dög) och fruktbomb jougurt.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som i Solsidan då, där va de ju en som va galen i ballerina! :P Vi får väl kategorisera våra cravings i "annorlunda cravings" kategorin, de vanligaste brukar väl va att man gillar sura saker extra mycket. :D

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥