fredag 7 november 2014

Svar på Frågestund del 1




Hur många barn vill ni ha? :)

Som barn önskade jag mig måånga barn, men efter att ha gått igenom två graviditeter och fött två stycken guldklimpar till världen, så tycker jag nog att vi kanske inte behöver ha riktigt lika måånga som jag förut önskade mig. :D Men nått anatal kan jag nog inte riktigt säga..

Trivs riktigt bra som tvåbarnsmamma för tillfället, räcker gott o väl, hur gör man sen när man har tre men bara två knä att sitta i?






Vilket loppis i Jeppis skulle du rekommendera till en som inte besökt några i stan?

Storloppiset på Järnvägsgatan är väl det jag besöker oftast, dock är missionsmagasinet (nära polishuset) också ett ställe man kan fynda riktigt bra på!

Är du gift? Sen när isåfall? :) Hemma från Larsmo eller inflyttad?

Ja jag är gift! :) Vi gifte oss 2010, 14 Juli. Är hemma från Larsmo, men första året som gift bodde vi inne i stan, men flyttade sen till Larsmo då Leo var sex månader.

Vad har du för utbildning och har du jobbat med något innan barnen?

Jag har student- och närvårdarexamen. Före jag blev gravid jobbade jag en stund med utvecklingsstörda.

Hur mycket pengar sätter du på kläder till familjen per månad?

Tänkte skriva en hundra lapp, men frågade mannen och han gissar på femti euro i månaden! Handlar faktiskt sällan barnkläder, bara då de behöver nått nytt, typ aldrig bara för att jag tycker att "det här är så fint" eller "det här behöver nog hen få". Dock är det väldigt olika från månad till månad, te.x. nu då de båda behöver overaller, mössor, hanskar, skor o dyl. inför vintern. De månaderna får man ju nog plussa på med nån hundra lapp!

Vad använder du för fotoredigeringsprogram?

Redigerar väääldigt sällan mina bilder, men om jag vill ha nån finess eller nått extra på en bild kör jag på picmonkey.com. Ljus, styrka o kontrast i bilder redigerar jag bara i microsofts egna program som finns på datorn. 

När började du blogga, och hade du någon annan blogg innan denna? 

Började blogga i Oktober 2011, eller egentligen hade jag nog redan "bloggat" en stund innan det här på samma blogg, men raderade då allt och startade om på ny kula. Första inläggen blev ju mest i dagboksanda, dåliga bilder och så, men det är ju himla roligt att ha ett arkiv att se tillbaka i, om då för inget annat än att se hur mycket man utvecklats både i bloggandet, fotandet, personligt, osv. :)

En gammal header, ok, inte så gammal, men gammal ändå! Borde ha sparat alla gamla headrar genom åren! :) Är dock väldigt dålig på att spara saker!
  1. Tack för all frågor, hoppas ni är nöjda med svaren! Ikväll kommer del 2 ut, har ni mera ni undrar över, bara att fråga på tills dess, puss! 

2 kommentarer:

  1. Sku vara roligt att se flera bilder från ert bröllop! :)

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥