fredag 7 november 2014

Svar på Frågestund del 2

Är du troende? Hur mycket betyder gud för dig?

Ja, jag är troenden.

Var har du jobbat och hur länge han du jobba innan du fick barn?

Jobbade en tid med utvecklingsstörda vid Larsmo boende, hann nog int jobba många månader, tyvärr.

Har du planer på att börja jobba inom en snar framtid? Var isåfall?

Inga jobbplaner ännu här nej! :) Studera skulle dock va nått jag skulle vilja

Varifrån handlar du mest kläder till dig själv? Favorit klädbutik?

Ååh, handlar SÅ sällan kläder till mig, så nån favvo butik har jag nog inte riktigt. Bros och Aukia gillar jag, men blir väl oftast h&m och gina. 

Har ni planer på att bygga hus eller köpa egnahemshus?

Senaste tiden har vi faktiskt funderat lite på att börja bygga nångång i framtiden. Men håller nog ögonen öppna om vi skulle hitta "vårt" hus ute till salu nånstans också. Dock lär det nog ta ett tag innan vi gör något beslut! :)



Utbildning och tidigare jobb? Hur länge skall du vara hemma? Vad jobbar din man med (ni är väl gifta?)?

Läs fråga två och tre om utb o jobb. Vet faktiskt inte hur länge jag skall va hemma ännu! Min man jobbar på snellmans. Jepp vi är gifta! 

Hur tror du ditt liv ser ut om 5 år? :)

Ojdå, får ju lite panik över denna fråga. Om fem år.. Hm. Jag tror vi skaffat ett egnahemshus som vi antingen byggt eller just fått klart renoverat. Kanske har vi fått ett till syskon till barnen? Jag är värsta hemmamamman som pysslar på med trädgården, hemmet o dyl. Kanske har vi skaffat nått husdjur också. Haha. Jag vet faktiskt inte, men skall bli roligt att se om fem år!! :)

Har du tänkt göra ett eget företag med tårtbakandet (och annat bakanske)? Eller kanske du redan har det som eget företag? Tårtorna är verkligen jätte fina!

Tack så mycket! :) Nej, just nu vill jag bara ha det som en hobby, att ibland få baka o dekorera då jag själv vill. Tror jag skulle tröttna ganska snabbt om jag dag ut och dag in skulle stå och dekorera tårtor. Istället vill jag ha det som en hobby, själv bestämma när o hur mycket jag gör, och få känna att det är roligt! :)

Min alldeles Första (och sista?) Bröllopstårta! :) Om två veckor skall jag få göra en annan speciell tårta!

Öönskar du dig fler barn i framtiden?

Jamen det gör jag väl, tror jag. Gärna om nått år isåfall! :)

Rätt mysigt med bebismage ändå  Eller vad säger ni gravida där ute? ;) Denna bild tagen en månad innan Sessan tittade ut.


Vad tar du för betalt för en tårta du gör? Ps. Du gör otroligt vackra tårtor,du är proffs..

Nåmen tack så hemskt mycket! Proffs, nja, har nog en hel del att lära mig ännu! ;) Tar runt 30-40 för en tårta, beroende på vad det är för tårta (storlek, fyllning, dekoration, osv.).

Vad tycker du är det bästa med att vara mamma? och vad tycker du är det svåraste med att vara mamma?

Det svårate är nog att få tiden och energin att räcka till ibland! Det bästa med att vara mamma är väl nog ungarna, allt de ger och allt man får. Det är ju oersättligt! :)

Tusen Tusen Tack för alla fina frågor! Hoppas ni fick svar på de ni ville veta!  Annars så vill jag också meddela att jag har en bloggtävling på G som dyker upp snart, så håll utkik! (och såklart, är det nått ni undrar, bara släng in en kommenatar närsomhelst, varsomhelst!)

2 kommentarer:

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥