onsdag 24 december 2014

Och så var dagen D här.

Våra julplaner är följande:

-På förmiddagen blir det fika hos mannens fammo
-Efteråt åker vi hem till mina föräldrars. Åker till barnensjulkyrka kl. 13, och sen på julmiddag,    peketutdelning och fika hem till mina föräldrar.
-Till kvällen åker vi hem till svärföräldrarnas, äter god kvällssnax och delar ut paket. Hemma hos  dem drar vi alltid lott om till vem vi köper paket, så alla har en person att köpa till, sen delas  paketen  ut på julen och alla gissar vem paketet kommer ifrån, en rolig idé tycker jag och så blir det  inte så  stort med hela paketköpandet. 
-Sen hem igen, barnen isäng och säkert blir det lite julmys med mannen.

Den 25:e kommer vi starta upp med julbrunch här hemma, och efter det kommer våra egna paket att delas ut och öppnas. På så vis blir det inte allt för mycket på en gång för barnen, utan vi får i lugn och ro sitta och mumsa julfrukost och öppna paket. I år gjorde jag också tre speciella paket med gossen, en smällkaramell påvar till var och en, innuti dem finns det lite julgodis (enda godiset som handlats hem under julen) och en liten speciell lapp var det står hur mycket vi tycker om var och en här hemma. 
- Mitt i dagen åker vi hem till min fammo, där blir det säkert lite mer julklappsutdelning, fika och mys, 

Sen har vi inget annat på vårt schema, men planerna överlag är väl att umgås en massa med familjen, träffa nära och kära, äta massa gott och bara ha det allmänt lugnt och skönt! 

Jag önskar också att alla ni fina läsare skall få fira en underbart fin julhelg, tillsammans med nära och kära! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥