onsdag 31 december 2014

Tack och välkommen

Tack för tvåtusenfjorton
Ett underbart år var vi fått gå igenom känslor från ledsamhet till glädje, från gråt till skratt, från bråk till kärlek. Vi har fått vara friska och haft möjlighet till att göra det vi velat. Två underbara utlandsresor bjöd också tvåtusenfjorton på, en underbar sommar med värme, skratt, glädje, kärlek, tacksamhet. Den bästa sommare kanske vi haft? Gladast är jag över att vi varit en one big happy family som gjort en massa saker tillsammans, spenderat tid med varandra och för varandra. Det hoppas jag vi skall kunna överföra till tvåtusenfemton också.

Välkommen år tvåtusenfemton
Detta år vill jag fokusera på att sprida mer bra energi i hemmet, visa mera glädje och tacksamhet. Jag vill fokusera mera på mig själv och på familjen, minska på energibovar och istället spendera min energi på sånt som betyder. Jobba mera med mitt inre jag och försöka att familjen skall må så bra som möjligt. Tvåtusenfemton kommer medföra nya utmaningar men också möjligheter. Vi kommer ta dagarna som de kommer, fokusera på sånt vi vill göra och uppnå, och satsa på det.

Sommaren är den årstid jag ser mest framemot, jag hoppas på lika fint väder som tvåtusenfjorton och möjligheter till att få spendera den med nära och kära och framförallt äventyra runt lite med familjen.

Men framförallt kommer jag försöka vara så tacksam som möjligt över det vi har och det vi har möjlighet till att göra, för det är ju ändå det som räknas, det man har och inte det man vill ha. Och tacksamhet tror jag är en stor grund att bygga och stärka sin lycka på. 


Jag vill också passa på att önska er ett riktigt gott nytt år! Plocka fram de positiva pusselbitarna ur bagaget, sätt ihop de med nya positva bitar som tvåtusenfemton bjuder på, och gör ett stort pussel fyllt av lycka, kärlek, glädje. Livet är för kort för att bygga pussel av de kantstötta, nötta bitarna. Fokusera på det som bygger upp istället för det som river ner. Gott nytt år! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥