söndag 14 december 2014

Tredje Advent

Godmorgon. Eller kanske inte morgon längre! Men vi sitter iaf på långfrukost ännu och bara njuter. Vi sov alla tre till halv tio idag. Gossen har övernattat hos fammo o faffas och vi har inte hört ett ljud ännu därifrån så säkert har han det mer än bra där!

Första jag fick se när jag vaknde imorse var snö! Altså underbara, efterlängtade snö! Där låg jag utvilad och pigg och kikade på de vita grantopparna täckta av snö. Nu får det gärna bara komma en hel mssa snö till så vi får en riktigt ordentligt dunrdande vit jul!

Idag har vi inte många planer alls, efter frukosten blir det lite julklappsinpaketering, var nämnligen på shopping till kärkkäinen igår, därav lite dött här på bloggen. Hittade några julklappar faktiskt och lite annat smått, så nu börjar de flesta julklappar faktiskt va inhandlade. Skönt. Kanske slipper vi julruschet iår i alla fall då?

Har ni klart julklappshandlat för i år? Va köper ni till era barn? Satsar ni mycke pengar eller är det mera julens budskap som är viktigare? Här blir det två klappar till vardera barn! :)



6 kommentarer:

  1. Tycker det där med julklappar ibland blir för mycket, och så små barn som vi har nu bryr sig inte så stort om de får en eller sex klappar. Hos oss blir det en större/bättre julklapp på var, och två mindre, och lilla babyn får ingenting ;) Ha en fin tredje advent :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen så är det nog, och så lär det ju bli en hel del klappar från andra håll till barnen också! :) Tack så mycket! En fin andventstid till er också!

      Radera
  2. Så tycker jag å! Små barn behöver inte så många julklappar. I år köpte vi en bok, en kassaapparat och ett set med en polisbil, en helikopter och en brandbil åt barnen. :) Dom får också julklappar av mommo/moffa, fammo/faffa och faddrarna. Fridfull jul och välsignat nytt år önskar jag er! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen små barn behöver nog inte så mycket kan jag tycka, de blandas snabbt med alla andra leksaker och glöms bort. Och just att de får av andra också = blir ju en hel massa saker! Vi har satst på en ny, större balanscykel i favoritfärgen till gossen och en brio tågbana. Lilldamen kommer få gossens begagnade balanscykel inpaketerad och en stor gosig vovve. Det tror jag kommer räcka gott o väl. :D Tack så mycket, och detsamma önskar jag er! :)

      Radera
  3. Det är nog julens budskap som är viktigaste, men klart att barnen vill ha paket, speciellt när dom blir lite äldre. I år har jag handlat julklappar för 240 € då har jag köpt åt våra två barn, tre fadderbarn och åt min man. Barnen får inga större och dyrare saker utan mer nyttogrejer, som t.ex. pyjamas, trosor, schampo mm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter vettigt, jag vill också lyfta fram julens budskap mer än presenterna, speciellt nu när barnen är små så tror jag det är viktigt att man kommer ihåg det! :)

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥