tisdag 27 januari 2015

Dags för ultraljud

Idag är det dags för vecka tjugoans ultraljud. Barnen får husera hos fina kompisar sålänge och så åker jag iväg på ultraljudet! Skall bli spännande att se det lilla livet. Förhoppningsvis syns det också om det är en prins eller prinsessa som gömmer sig där inne, fattar inte hur en del kan hålla sig från att titta efter, inte för att det spelar någon roll vilken sort det är, men såklart man vill ställa i ordning med massa rosafluff eller babyblått! Hur är det med er? Har ni kikat efter vilken sort ni väntat? Varför, varför inte? Hur förbereder man isåfall inför det lilla livet, med färger o sånt, om man inte tittat efter? Såklart jag vill ha en eller annan liten klänning hemhandlad om det är en sessa som kikar ut, eller en ljusblå/grå mobil till vagnen om det är en kille. ;)

Nå hursomhelst, tredje barnet vi väntar, och lika nyfiken ännu denna gång på vem som gömmer sig i min mage! 


13 kommentarer:

  1. Har vecka 20s ultraljud 12.2 å längtar så att få se våra små igen och vad de har för kön. Har en pojke som blir 2 år 11 februari tog nog reda på kön med honom också. Blir ju lite mera verkligt när man vet vad som gömmer sig magen :) lycka till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack skall du ha! Jamen så är det, man vet lite vem som gömmer sig i magen och vem man skall vänta på. ;) Lycka till själv!

      Radera
  2. Vi tog reda på könet bara för att vi skulle ha mera tid att fundera på namn. På kläderna gillar jag alla färger så ingen skillnad om det var pojke eller flicka. Flicka blev det hur som helst och en del dagar har hon blåa kläder, vissa dagar rosa kläder och idag rockar hon gröna kläder. Spännande är det med ultraljud, hoppas den lilla vill visa sig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det med namn är ju också en fördel då man vet kön. :) Såklart bär jag blåa, rosa, gröna kläder på miranda också. Men på en kille vill jag ogärna sätta klänningar och babyrosa bodyn. ;) Mycke unisex blir det nog säkert inhandlat, men känner att det är stor fördel att veta kön, fastän det sist o slutligen inte spelar nån roll egentligen, baby som baby! :)

      Radera
  3. När vi var på UL i H 20 så syntes inte könet och det var lite av en besvikelse för då fick man fortsätta handla kläder och dylikt i unisex, men till all lycka så syntes det i H 36 :) jag förstår inte heller hur folk klarar att hålla sig från att ta reda på könet, jag är nog för nyfiken ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, jag har varit lite nervös att det inte skall synas, nyfiken som jag är! :D Har en kompis som varit på ultra just och de såg inte könet. Skulle kännas frustrerande! :D

      Radera
  4. När jag var på ultra i vecka 20 så sa de att he va en flicko. Så ja börja köp flick kläder så de smått åså följand gang(var en extra gang) så sa de he va en pojk.så de sa båda åt oss men sist å slutligen så var e ju en pojk. Som du sa int e he na skillna va he e san, men entå rolit ti ta reda på så man kan böri förbereid se. Men somsagt så tro int fö myki på att he är he de seir fö he kan änder. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med miranda var det samma sak, hon var kille till vecka 36, hehe. :P Men visst är det så att man får ta det med en nypa salt, att det inte alltid syns så tydligt. Men man har ju lite att utgå från, och i de flesta fallen så prickar de ju rätt! :)

      Radera
  5. Jag väntar 4 barnet och har aldrig velat veta vem som har varit i min mage. Tycker det är så spännande när de lyfter upp barnet och man själv får se vad det är för sort. Det finns mycket kläder som båda könen kan ha. Och när man har både en tjej och två killar så har man ju en hel del kläder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, ja förstår att det kan va spännande det också! :) Vi skulle också ha kläder som både en tjej o kille kunde ha, men på nått vis känns det så roligt att få veta innan! ;)

      Radera
  6. Vi har tre barn och har aldrig frågat kön. (Men med nr 1 blev det en del extra undersökningar på slutet och med trean såg vi redan i vecka 20 att det var killar.) På sjukhuset där jag födde säger man också ogärna könet (ifall de inte är helt säkra), eftersom de har blivit stämda för att ha sagt fel kön! Vi har velat att det ska vara överraskningar, precis som man på julafton inte vet vad man får.... ;) Vi har alltid haft två namn på listan och köpt mest unisex kläder. Och tro mig, det har varit helt underbart att få överraskningen, speciellt tvåan som alla sa att var en pojke, men som visade sig vara en dotter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen jag kan tro att det är spännande det med att vänta ända tills liten kikar ut! Och såklart de sist o slutligen inte spelar nån roll, man är ju lika tacksam villet kön det än är, men för mig känns det roligt attt veta innan så att man kan förbereda mera, och så är jag nog för nyfiken för att gå en hel graviditet ut utan att få veta lite mer om babyn! ;)

      Radera
  7. Vi har nog också tagit reda på vad det varit för sort båda gångerna. Inte för att det spelar roll, men för att det känts som att vi "lärt känna" den lilla i magen tidigare, och vi har velat veta allt om den :) Det där med julklapp har jag aldrig riktigt förstått; det är väl lika rolig överraskning när du än får veta vem som bor/bott där inne i din mage? Så tänker jag, men det är ju tur att vi alla får välja hur vi vill ha det!
    Heidi

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥