tisdag 13 januari 2015

Datahörna

Med två vuxna och två minimänniskor på 82m2 gäller det att hitta smarta lösningar för att inte skapa allt för stort kaos. I höst bestämde jag mig för att skapa mig en egen datahörna, var jag kan sitta ifred och blogga och surfa, gärna med stäng dörr. Ända utrymmet som inte sitter mitt i smeten är då i vårt sovrum, och efter lite tänkande och planerande fick det bli där. Det blev en väldigt minimal hörna, men en mysig sådan. Denna hörna användes inte till annat än att smala stora klädhögar i ändå, så känns trevligt att ha nått annat där som lite höjer trevnadsfaktoren.

Skivan ville jag ha i samma färg kalklitir som väggen i vardagsrummet, då det ändå hade lämnat mål över. Skivan fäste jag i en vitmålad träbock. Pinnstolen tog jag från köket, och fäste ett fårskinn i och hängde en skön filt över. På golvet står en lykta med ett hemstöpt ljus i. På väggarna fäste jag två hyllor som pryds av tavlor, ljuskoppar och anteckningsbok. Ovanför hyllorna hängde jag upp en lampa för att skapa lite starkare ljus i hörnan. Och så till sist personliga små tavlor av barnens händer.

Såhär blev resultatet



2 kommentarer:

  1. Så mysigt och fint det blev! :)

    SvaraRadera
  2. Jaa så mysigt!! Och smart lösning! Det får mig att tänka på det här klumpedunsbordet vi har för vår skärm och hur man kanske kunde pressa in ett mindre bord i ett hörn istället. :)

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥