torsdag 22 januari 2015

Ny graviditetsvecka...

Idag går jag in i en ny graviditetsvecka. Tjugo hela veckor har hunnit passera, och jag är halvvägs framme vid mållinjen! ;) Också halvvägs inne i den andra trimestern. Grynet tycks bli en sommarbaby och väntas kika ut runt 10 Juni!

v21 (20+0 - 20+6) "Barnet är nu ca 18cm mellan huvud och stjärt och väger ca 290g i början av veckan och 360g vid veckans slut. Bebisen rör sig fritt i fostervätskan. Nu kan du kanske känna mer regelrätta sparkar långt uppe i magen och ända ner vid blygdbenet."

Som ni ser har magen börjat rundna till lite. Den har varit relativt liten ända tills nu och när vi berättade om graviditeten så har de flesta funderat var magen gömmer sig! Men nu börjar en liten babykulle faktiskt framträda alltmer. Små knuffar och sparkar har jag kännt av sen vecka 18, och man känner dem även utanför magen. Vi känner oss förväntansfulla och lyckliga, på samma gång man även funderar hur det ska gå med tre småttingar i huset! Men dethär grejjar vi nog! :) I övrigt mår jag bra, bara jag kommer ihåg regelbundna små mellanmål varje dag, annars förvandlas jag till monstermamman. :D Något illamående och såna graviditetssymptom har jag inte behövt erfara, vilket tur är (men istället har jag väl dendär hemska ischias att se framemot). :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥