måndag 12 januari 2015

Ögoninflammation

Från morgon till sen eftermiddag hade vi en gnällig dam här igår. Sen hon kom upp från dagsvilan var hon riktigt ledsen. Gick och blundade och höll händerna för ögonen, blev varm och bara kramade hårt om oss då hon satt i famnen. 

Vi har just sluppit dendär eländes snuvan. Och vet ni när jag slapp den? Jo, då jag äntligen fattade mitt förnuft och blandade en silvergrogg till mig (Kolliodaltsilver+citron) och drack en klunk i timmen. Vad vet jag, jag hade väl kanske ändå blivit frisk just då, men nått säger mig att jag fortfarande gått med rinnande ögon och svidande näsa. Hur som så slapp jag den och himmelens skönt är det! Tröttheten drog också iväg med snuvan, jippii! (ks+citron sägs ha en botade effekt på virus då ks tillsammans med citron/alkohol bryter sig in genom cellväggarna och tar kål på viruset).

Nå igår då damen blev otålig och jag märkte att ögat började rinna, svälla och hänga, precis som vid ögoninflammation suckade jag högljutt. Men kom strax på där att hej, vi har ju kolliodalt kvar sen min grogg och en sprayflaksa också. Och då jag vet att en av mina vänner botat bland annat öroninflammation och ögoninlammation med den metoden så kunde jag inte vara dum nog att låta bli att testa istället för att se på att damen blev allt sämre. Nå vi sprayade ögat en gång i halvtimmen typ (endast med ks, såklart), och sjutton vilken sur dam vi hade. Men vid 20 tiden hade vi en livlig dam som sprang fram och tillbaka, upp och ner, skarattade, busade och var mer energisk än vanligt. Hon fick också bada ett varmt bad. Vid läggdags var ögat ännu lite hängigt och rött, men inte alls som på eftermiddagen. 

Vi räknade med en gnällig natt från damens sida och en ännu gnälligare morgondag. Men vet ni vad? Vi vaknade upp vid halv tie imorse, med en pigg och utvilad dam med ett helt friskt öga! :D 

Om min flunssa hade gett med sig just då ändå och damens öga läkt över natten av sig själv vette fåglarna, men jag börjar faktiskt tro att dendär vätskan har nått mirakelaktigt över sig. Och eftersom att jag inte är nått stort fan av läkemedel så är ju det här ett super medel att testa först, före man går in och rör om immunförsvaret, speciellt på barn!


4 kommentarer:

  1. Låter som att vi sku behöv lite silver! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, ni kan ju iaf give it a try! :D Finns bl.a. på hälsopraktiken i skata.

      Radera
  2. Har o hört att he hjälper bra mot ögoninflammation. Krya på er! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så myki! Damen e pigg o kry och vi har orkat oss ut till o med idag! =) Har ännu idag sprayat lite för att motverka eventuella bobbor som finns kvar, fastän ögat ser helt friskt ut! :)

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥