fredag 23 januari 2015

Råddisbesök 20+1

Kontrollen gick helt bra. Allt såg Ok ut.

Viktförändringar hittills: 2,7kg 
RR: 101/54
Hb: 125
Pulsfrekvens: +140
Lmbh mättes inte ännu denna gång, men gissar själv att den ligger under 18cm då jag känner mig mycket mindre under denna graviditet än vad jag gjorde vid de två förra i vecka 20.

Nästa gång blir om fyra veckor, då blir det också flera blodprov. Nån annan som har negativ blodgrupp? ;) En massa extra stick hit och dit. Annars är jag jätte nöjd med min rdg tant, om man får säga det. Hon är utbildad barnmorska så har säkert en hel del i bagaget. Känns bra att ha nån som man kan "diskutera" med och som "förstår" en! Och dessutom verkar hon så jordnära och trevlig.

Nästa vecka blir det också ultraljud, som sagt. Skall bli så roligt! Känns så spännande och jag hoppas hoppas vi får se vem som gömmer sig i magen! Själv har jag lika starka känningar för både hon som han så det skall bli roligt att se! :)

Så detta var den första preggostatus! Lovar att coola ner lite med hela dethär graviditetstillståndet nu en stund och försöka blogga om lite andra saker också. Kanske lite bebiskläder eller? Hehe.


2 kommentarer:

  1. Jag har också negativ blodgrupp och båda barnen är positiva, lite extra stick här och där blir det ju nog. Men tur att dom kan hålla koll på detta, så att det inte blir farligt varken för en själv eller bebben :) spännande med ultra, gissar att det inte är någon skillnad hur mångte barnet man väntar så är det lika spännande alla gånger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen såklart det är bra att det kollas! :) Så är det nog, en liten smygtitt på vem som gömmer sig i magen är nog aldrig fel! :)

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥