tisdag 24 februari 2015

Årets mammalåda

Igår kom Kela ut med nya mammalådan på sin hemsida! Oj så jag väntat att få mig en smygtitt. I Fredags fick jag blanketterna att skicka in till fpa för att få hem min egna mammalåda, håller nu bara tummarna på att jag får den nya sen när den väl kommer! Med Miranda valde jag pengarna istället för lådan, iom att det blev använt så lite ur Leos låda kändes det onödigt att ta en bara för att man får den. Pengarna använde jag istället att köpa små favoritplagg till tjejen med. Men denna gång känner jag faktiskt att jag vill ta lådan, dels för att känslan är helt magisk då den kommer och dels för att där finns mycket fint! :) Hur har ni gjort med stödet, har ni valt pengar eller mammalådan?

Såhär ser årets låda ut, och nedanför ser ni också ett kollage av mina favoriter! 
Vad tycker ni om årets låda? Själv tycker jag den har jätte bra innehåll, dock skulle jag se att det fanns mera unisex/tjejkläder, enligt mig känns den faktiskt en gnutta pojkaktig. Men överlag fin. :)


Den mintgröna halaren är lite snygg-ful, men med pastellrosa mössa med en stor rosett och pastellrosa vantar tror jag den blir jätte fin! Ugglesparkisarna kommer jag matcha med en rosa body och uggletröjan med rosa brallor till. Vilka är era favoriter? :) 

4 kommentarer:

  1. Båda gångerna har jag tagit mammalådan, tycker det är så kul att få hämta den och se allt vad man får. :) Pengarna känns lite lite i jämförelse vad som finns i lådan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, de e nog en speciell känsla med lådan! :) Tycker också pengarna är lite i jämförelse, men med M vill vi ändå inte ta den då det inte hade blivit mycke använt ur den! :)

      Radera
  2. Tyvärr så tror jag inte du hinner få den nya lådan :( dom delar ut den gamla till den är slut å de brukar först bli till hösten dom börjar dela tu den nya!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade att förra årets låda togs i bruk redan i mars, och att de ännu delar uta av den. Får ju hoppas att utdelningen av denna låda startar i mars också då kanske vi hinner få den nya. ;) Beror ju förståss på hur många lådor de har kvar och hur många ansökningar de får in innan vi hinner ansöka..

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥