onsdag 18 februari 2015

Frågestund del 1.

Här kommer svaren på första delen av frågestunden. Det smaskigaste har jag naturligtvis sparat tills ikväll, så kika in igen då om ni inte hittade svar på det ni ville här! ;)


Tårtrelateradefrågor

1. Har du en form som du trycker ut bebisarna i och sen målar eller är dom ens ätbara ? haha :)

Svar: Ja jag har en silikonform som man trycker ut bebisarna med, så ja, de är ätbara! ;) Trycker ut dem i hudfärgad sockermassa och penslar sen på med färg och skimmer.

2. Varifrån köper du din sockermassa och har du utbildningen bagare-konditor? och sen beställer du marsipanverktyg/mallar och dyl från nåt ställe eller butik ?

Svar: Nej jag har ingen sån utbildning, utan är självlärd. Mallar, silikonformar och sånt brukar jag beställa billigt från nätet. Ibland har jag också hittat nått ur nån butik. Favvowebbshoppen är banggood, gratis leverans och billiga formar, rekommenderas!

3. Vad förtjänar du på att baka tårtor?

Svar: Jadu, det är nog inga storkosingar, hehe. Men de gör inget, har bakandet som en hobby och tar bara emot beställningar då jag själv har tid och vill! :) Vad jag tar för priser/tårta beror på tårtans storlek, innehåll och utseende.


Allmänt

1. Vad har ni för bil?
Svar: Vi kör med en honda crv.

2. Var bor ni?
Svar: I en liten parhuslägenhet vi byggt i Larsmo.

3. Var jobbar din man?
Svar: Vid Snellmans.

4. Hur har ni råd att resa sådär?
Svar: Tråkigt nog måste jag svara att det bara handlar om prioriteringar..

5. Vad använder du för hårprodukter?
Svar: Just nu använder jag Macadamias.

6. Vad har du för utbildning?
Svar: Jag är närvårdare, inriktad på rehabilitering.

7. Favorit bloggar?
Svar: "Frågan jag önskade att jag inte skulle få".. Jag kan nog tyvärr inte toppa några favvobloggar, sorry! Läser nog en del bloggar men har nog tyvärr ingen jag måste följa slaviskt. :P Tips mottages!

8. Tränar du? isf vad?
Svar: Nej, jag har aldrig riktigt gillat nån särskilld sport, eller bara inte ännu hittat min grej. Tråkigt nog. Såklart har jag alltid gillat gymnastik i skolan och haft nästan fullt betyg i det alltid, gillar att röra på mig överlag, men nått särskillt har jag inte ännut fastnat för. Får luska ut nått roligt att börja med tills bebis nummer tre är ute! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥