tisdag 10 februari 2015

Nutella Nut Cookies ..

..With cold milk or a cup of hot coffé. Hur gott låter inte det?

Igårkväll bakade jag lite kakor. Jag är inget kak-fan eller nutella-fan över huvudtaget med då jag hittade detta recept så kunde jag inte låte bli att testa. Världens enklaste nutella cookies, varför inte testa liksom?!

Jag halverade receptet och hade hackade saltajordnötter på också. Såhär gör du:

Vispa ihop en halv burk nutella med ett ägg, tillsätt en halv dl vetemjöl. Klicka ut fläckar på plåten med hjälp av matsked, strö över lite hackade jordnötter över varje kaka. In i 180 graders ugn i 10-12 minuter. Låt svalna och ät sen! Så lätt och så gott! :) (Enda du behöver tänka på är att inte klicka ut kakorna för nära varann, eftersom att de flyter ut lite i ugnen). Kanske perfekt till allahjärtansdag?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥