tisdag 24 mars 2015

Dagens och sommarens äckligaste

Ryser av bara tanken. Idag plockade jag bort årets första (och förhoppningsvis sista!) fästing ur Mirandas hår. Altså usch. Varför har de rackarna redan vaknat till liv?! Vi promenerade till bilen, körde till föräldrarnas, promenerade in och där när jag lyfter på mössan krälar en äcklig liten krabat i hennes hår. Hur sjutton kom den dit?!

Ni anar inte hur min kropp o mitt hår har kliat idag, och hur sommarfeelisen försvann med en massa procent. Varför finns ens dessa äckliga kryp? Och varför antastar de oss? och varför sover de inte dvala ännu?! NEJ USCH. Nu vill jag bara köpa strumpenät att klä in mina barn (mig, babyn, hus, hem, bil, man och allt i) för att slippa dedär krypen.


En totalt ovetande dam om vad som gick omkring i hennes hår några timmar innan. Om man ändå hade förblivit ett litet oskyldigt, ovetande barn..

4 kommentarer:

  1. Oj neeejjj!! Finns int et enda krääldjur på denna jord (förutom ormar) som jag har så obehag för.. å att dom ren e ute?!?! Börjar klia för mej nu åxå. Kanske de ändå e bättre inom hus me soffmys, hahaa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, soffmys i all ära! Tyckte till först i all hast att de var en bananfluga som fastnat i hennes hår, men nej katten. Tur att den inte hade hunnit klämma sig fast i alla fall! :(

      Radera
  2. ja fy för fästingarna! så äckliga kräk! vi bestämde oss för att ge tbe vaccinet till Adam nu, så kan man vara liiite lugnare i sommar i alla fall. men mot borelian skyddar ju inte vaccinet så helt skyddad är man ju inte :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja att de dessutom bär runt på hemska sjukdomar, skulle ju gott o väl räcka att de bara finns till så som de är! Usch. Ett vaccin som helt utrotar fästingarna skulle va på sin plats! :)

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥