onsdag 25 mars 2015

Familjemys & gemenskap

Startar inlägget med lite lalaland-feelis här nu. Men oj så jag älskar att va hemmamamma! De senaste månaderna har jag riktigt kännt hur lycklig jag är och blir att få va hemma med det finaste jag har om dagarna. Att inte behöva känna nån press på att jag borde hinna med en massa egna hobbyn eller jobb, utan att jag istället känner att barnen är min hobby och mitt jobb! Mitt prio ett. Ibland kan jag bara stanna upp, le, och känna hur lycklig och tacksam jag är över allt jag har.

Och att ha en man som är så delaktig som han är i att umgås med barnen och mig kunde jag inte va nöjdare över. Som väljer att umgås med familjen istället för att satsa sin tid på en massa egna intressen och hobbyn. Utan att vi är hans hobby och intresse. Känner att det är såhär familjelivet skall va, gemenskap, kärlek och lycka. 

Igår påskpysslade vi hela lilla familjen, oftast blir det ju jag som sköter pysseldelen med barnen under dagarna, för att jag är hemma med dem när mannen jobbar. Men igår gjorde vi det tillsammans, mannen klippte ut kycklingar, hjälpte barnen att så gräs, ritade med dem osv. Känner mig lyckosam över att ha en man som är och framför allt vill vara delaktig och engagerad i barnen. Att det inte bara är min roll som mamma att ta hand om barnen, utan vår uppgift tillsamans som föräldrar.




2 kommentarer:

  1. .. och vi är så GLADA att just han blev vår svärson ..BÄST :))

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥