torsdag 12 mars 2015

Vecka 27

Ännu en vecka har passerat och nu är jag i gravidvecka 27+0. Alltså, ca 13 veckor eller 90 dagar kvar!

Det går verkligen i rask takt framåt, men jag gissar att det också beror på att jag har två busar som håller fart på mig. Barnets totala längd är nu ca 35cm och väger ca 1,1 kg i början av veckan och 1,23 vid veckans slut. För mamman är det en kraftig tillväxtperiod mellan vecka 28-32. Livmodern växer och man kan känna tryck upp mot bröstkorgen. Barnet är livligt i magen och kan ibland hindra din nattsömn.

Än sålänge mår jag bra! Sover bra om nätterna, men trycket på blåsan märker man att en del nätter kan medföra sig lite mer vakentid. Annars växer magen bra och babyn rör sig som den bör. Lite extra trött kan jag va om kvällarna, men annars känner jag mig pigg och orkar bra med vardagliga saker ännu. Magen är liten och smidig och det går bra att röra sig som vanligt, förutom att sova på magen då. Kan ännu njuta av graviditeten och känner ingen press på att förlossningsdagen borde närma sig med stormsetg, utan försöker njuta av nuet. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥