måndag 30 mars 2015

Viktsnack och lite bebisplagg

Lite urplock ur babyns byrå. De flesta plagg på bilderna är faktiskt Mirandas gamla. Älskar Benetton och Newbie kläder då det kommer till babyplagg. Tycker de har så mjuka och fina plagg!

Första byrålådan börjar va till hälften fylld med bodyn, leggings, några dräkter och nån pyjama. Allt i storlek 50 och 56. Både Miranda och Leo var ju rätt små då de föddes och nummer 50 och 56 har passat länge på dem.

Leo var en liten skrutt på 2840 gram och 48 cm lång och Miranda var 50 cm lång och 3270 gram. Skall bli spännande att se hur stor nummer tre blir! Tyckes mig ha hört att bebisarna blir större vartefter graviditeterna, kan det stämma? Säkert individuellt, men hur har har det varit för er?

Dock är jag minst hittills nu om jag jämför graviditetsformen i dessa veckor med M o L. Med Leo var jag störst, med en hel del extra graviditetskg'n fastän han visade sig va en liten rackare. ;) Skall bli spännande att se graviditetsmåtten när vi närmar oss slutspurten och babyns mått sen när hon väl är ute! Man borde ju inte jämföra, men sålänge det är med en själv så tycker jag det är ok! Fantastiskt hur våra kroppar fungerar!

13 kommentarer:

  1. Theo- 3000gram och 48cm lång(föddes i vecka 38+2). Eliah- 3745gram och 51cm lång(vecka 40+3). Isak- 4015gram och 51,5cm lång(vecka 40+3).
    Så på mina pojkar har det stämd rätt så bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom två yngsta hade storlek 50-56 knappt 2-3 veckor. Isak är nu 5 månader och har storlek 74-80. haha :)

      Radera
    2. Häftigt! Får se vad nummer tre ligger på här! :)

      Radera
  2. Med mittersta barnet hade jag minsta magen och han var störst av alla 3. Första var 2900 andra 4100 och tredje 3800. Ska bli spännande och se var fjärde landar på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det är spännande att följa med! Vad det skiljde mycket mellan ettan och tvåan, häftigt! :)

      Radera
  3. Jag var minst med trean och han vägde 4060g!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser ut som att man inte skall färvänta sig en liten baby bara för att man är liten i sig själv då! ;)

      Radera
  4. Med första barnet gick jag upp 9 kg och hon vägde 4700 g, med de två sista gick jag upp 11 kg och de vägde båda 4130 g

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, så ens egna vikt säger inte ändå så mycket om babyns storlek! :P

      Radera
  5. På våra tre har det bra kastat med 10 gram :) de har varit 3190,3180,3170 så trean minst hos oss, å då har jag gått över nästan två vecko med alla, utom mittersta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, häftigt med sån liten skillnad mellan bebisarna! :)

      Radera
  6. Första barnet var 51 cm och 3290 g, andra barnet 48,5 cm och 2740 g. Så för oss var det tvärtom, men då fick jag också vara på tillväxtultra och olika koller för att de skulle se att babyn växte som den skulle...
    Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, här följer magmåttet jäms med nedre kurvan, så vi får se om vi hamnar på ett extra ultra också. Med Miranda var jag på ett extra tillväxtultra, och då visade hon ju sig ändå va nästan ett halft kg större än Leo, så måtten/vikten säger ju ändå inte allt! :)

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥