torsdag 2 april 2015

Ännu en vecka har passerat..



Altså vilken racergraviditet. Vart flyger veckorna förbi? Både mannen och jag förundras över hur snabbt det går. Snart, snart har vi ju det lilla knytet här. Okej, inte såå snart, det återstår ju faktiskt ca 10 veckor, men om man tänker att det bara är 69 dagar så känns det verkligen ganska snart. 68, 67, 66, 65...

Här om kvällen satt vi i soffan jag och mannen och längtade oss bort tills dagen vi ligger här med lillskrutten på vårt bröst. Jag visade de små små kläderna babyn skall rymmas i och vi förundrades än en gång hur små de faktiskt är när de kommer till världen! ♥ De småsmå händerna o fötterna, det mjuka håret..
Gravidmage vecka 30+0


Jag får också tacka det regniga vädret vi haft de senaste dagarna, det har gjort att inomhusdagarna har blivit flera och inte så aktiva vilket ischiasnerven tackat för, jag har knappt haft ont alls de senaste dagarna, vilket har varit såå skönt! Får försöka fortsätta i samma bana och varva ner och njuta av graviditeten istället för att va ledsen över vad jag inte kan och klarar av utan att behöva ha ont. Min kropp producerar ju faktiskt en baby.

Påskhelgen kommer vi däremot att spendera borta med massa utomhusvistelse och aktivitet. Men jag får helt enkelt försöka göra sånt ja klarar av utan att inte behöva sitta rörelseförlamad sen då kvällarna kommer. ;)

I övrigt mår jag fantastiskt. Inget alls att klaga på, förutom att det börjar bli en gnutta jobbigt nattetid. Extra kisspauser i nattsömnen, ett styvt och ömmande bäcken, vaknar då jag behöver svänga mig osv. Men det är bara småsaker i jämförelse med vad andra kan hamna gå igenom, så väldigt tacksam känner jag mig faktiskt. Nu hoppas vi bara att veckorna fortsätter löpa lika snabbt, så att vi får träffa grynet snart. 

"Barnets totala längd är nu ca 40 cm och det väger ca 1,6 kg i början av veckan och ca 1,76 kg vid veckans slut. Barnet behöver nu i princip bara gå upp i vikt. Alla organ är snart färdigutvecklade, lungorna är det organ som blir färdigt sist. Barnet har ofta ögonen öppna när det är vaket och aktivt och blundar när det är passivt och sover."

2 kommentarer:

  1. Nämen jisses vad liten och söt mage! :) är själv i v.17 och är i samma storlek :D ganska roligt hur olika vi är :) lycka till med den sista tiden! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :)
    Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack så mycket! :) <3 Ja det kan minsann variera från kvinna till kvinna, och redan väldigt mycket mellan två graviditeter. Jamen så är det, värt mödan sen när det väl är över och man får sin "belöning"! :D Massor med lycka till till dig också, o hoppas du får må bra!

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥