måndag 27 april 2015

I min BB-väska

Ni som fått barn och nångång testat att amma vet hur fruktansvärt ont det gör i början! Och när jag skriver ont menar jag verkligen O N T. Nått som det aldrig pratas om till de nyblivande mammorna. Så till denna förlossning och första tid efter har jag garderat mig med denna produkt..





En ekologisk Nipple Balm ur Essential Care serien. En ekologisk bröstvårtssalva som skyddar huden mot uttorkning och håller bröstvårtorna mjuka under amningstiden. Salvan innehåller 100% ekologiska oljor. Salvan behöver inte tvättas bort före amning, den är doft- och kemikaliefri och påverkar inte smaken på mjölken. Organic Nipple Balm tillverkas av ekologisk kokosolja och kallpressad olivolja som har mycket goda mjukgörande egenskaper. Innehåller även sheasmör och bivax som bildar en naturlig skyddsbarriär utan att täppa till och störa hudens egen andningsförmåga samt ringblomma som verkar lugnande på irriterad hud.

Jag hoppas att denna kommer fungera bra och att det lindrar ev. sår o blåsor som uppstått, eller att den till och med skulle motverka dem. Många kör ju på lansinoh, men denna känns faktiskt som ett snäppet bättre alternativ faktiskt, med tanke på de vårdande ingridienserna!

Denna hittar ni andra blivande mamas att köpa på Cosmetique.fi. Eller är det nån som skall iväg på babyshower så är detta en perfekt present till den blivande mamman! :) Rekommenderar varmt att skaffa en nipple balm av något slag om du tänkt amma!

4 kommentarer:

  1. Super, hoppas den funkar bra! :) Gratis-tipset, som du säkert redan känner till, är ju att smörja in bröstvårtorna med bröstmjölk alltid efter amningen och sen låta dem lufttorka. Hjälper väl inte riktigt där i början när det är själva sugandet som gör mest ont, men jag har ändå tyckt det har varit bra, har inte fått såriga bröstvårtor eller så. :)
    Hälsn. Heidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du delar med dig av tips! Att låta lite bröstmjölk suga sig in direkt efter att man ammat lindrar säkert och förebygger eventuella sår, det sägs ju att det är den bästa metod. :) Själv har jag haft så såriga och sjuka bröst den första tiden så själv kompenserar jag gärna på nått tjockt också som ger en liten skyddsbarriär. :)

      Radera
  2. Du vet väl om att man enligt lag måst skriva ut om ett inlägg innehåller reklam/är sponsrat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vet jag om, alla inlägg som innehåller reklam eller är sponsrat på nått vis är också markerade med "samarbete" här på min blogg.

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥