torsdag 16 april 2015

Ny gravidvecka och irriterad, men så himmelens lycklig

Irriterad och stressad men kämpar för att inte skriva ett långt klagoinlägg, har man inget gott att säga får man väl lov o vara tyst. ;) Iaf så gör mig familjen, graviditeten, våren och allt sånt mig så lycklig så andra struntsaker borde man bara överväga att rycka på axeln åt och fokusera på det som verkligen är och betyder. Men varför är det så svårt ibland?! Som en liten unge skulle man ibland bara vilja skrika ut allt vad man tycker, tänker och känner.

Men positivttänkande övervinner alltid det negativa! Det ger så himmelens mycket mer att va glad, lycklig och fokusera på det positiva i livet, än att tampas med det negativa som drar ner på humöret, gör dig deprimerad och avundsjuk. Och att veta att det bara är DU själv som har nyckeln till positivttänkande som styr ditt välbefinnande borde vara lättare att inse. Lås inte in dig själv! Låt dig vara lycklig och glad!

Och detdär med vad andra tycker, skit i det! Det är vad DU tycker som spelar roll i DITT liv.

Jag är som sagt i vecka 32+0 idag. Är det nu veckorna skall börja gå långsammare? Vi får helt enkelt se. Jag har iaf börja längta till förlossningen, det är det ingen tvekan om, men för att betona att det är stor skillnad på att vänta och längta. Inte precis så att jag väntar att veckorna skall flyga förbi så att jag får detta överstökat. Utan mera att jag längtar så himmelens mycket på dagen D, tills jag får hålla dig i famn, pussa dig på pannan, ta med dig hem och ta hand om dig på bästa möjliga vis och va den bästa möjliga mamman för dig. Den längtan, den är underbar. :)

Jag var på rådgivningskontroll idag, allt såg bra ut! Litens hjärtljud låg kring 140 slag i minuten. Mitt Hb låg på 122. Urinet rent. Blodtrycket 108/64. Livmoderbotten höjden hade vuxit rejält i kapp och låg nu på 29,5cm. Och viktförändringar sen graviditetens start ligger nu på 6,4kg. Så det är bara att rulla på, längta sig bort lite mer och så blir nästa kontroll vid v.36, alltså i Maj. Då blir det också det sista ultraljudet. Sen har vi Juni, och sen har vi en bebis. Oj så här går undan! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥