onsdag 15 april 2015

Preggotankar och formen

Liten i magen växer och blir större. Liksom längtan till dagen D. Ibland känner jag att hon (för visst är det en hon?) svänger sig och övar sig på börja ligga upp och ner, speciellt om kvällarna ligger hon och pressar huvudet neråt och jag känner mig genast mycket mer gravid, bäckenet ömmar och känns styvt och man känner huvudet bra nere vid bäckenet att hon ligger lågt ner. Jag börjar genast gå som en gravid och det blir obekvämt att sitta. Men över nätterna har hon igen svängt sig upp, sprallar på i magen, boxar och töjer på sig innan hon igen till kvällarna dyker ner. :D Varje morgon innan jag hunnit upp ur sängen känner jag av samandragningar, så får se om det hela sätter igång på en morgon eller om hon föds på en morgon? Det känns liksom att kroppen förbereder det undermedvetna lite.

Här om dagen förvarnade jag Janne om att det är nu det börjar, den jobbiga delen för honom. Jag har börjat känna mig mer trött om dagarna och borde passa på att vila en liten stund varje dag. Jag börjar känna mig mer gravid iom att hon svänger sig med huvudet ner och vankar på som en gravid och känner mig en gnutta rörelseförhindrad, skönaste ställningen börjar smått bli att ligga i soffan på sidan med en kudde mellan benen och bli upppassad, hehe. :P Men humöret hålls ännu bra, bara jag kommer ihåg varje mål + några mellanmål, annars har vi en riktig surkärring här. ;)

Imorgon blir det iaf rdgkontroll, och det skall bli riktigt roligt att få se hur allt står till med både bebben och jag. Sen har jag också börjat längta enormt till BF nu, att få ta väskan under armen, lämna av barnen, åka iväg till bb och veta att snart är jag trebarnsmamma, oj vad jag längtar efter den dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥