torsdag 9 april 2015

Sömntutor och Ny vecka

Ååh. Imorse sov vi ut ordentligt. Klockan nio vaknade jag upp nära intill en mysig prins och om ytterligare tjugo minuter hördes de små tassande ljud ur barnrummet. Vet inte vad som gjort oss extra sömniga under natten..Kanske regnet som smattrade på taket? Vi har sovit som förtrollade, så skönt!

Idag går jag in i en ny vecka. (Jaa, igen.) Behöver jag ens längre ta upp dethär med att det går i racerfart? ;) Förutom magen, en livlig baby och att man känner sig lite extra klumpig om nätterna så har jag inga gravid-symptom. Helt fantastiskt eller hur? Nu återstår bara 9 veckor (Tänk. Från 9 månader till 9 veckor!) av graviditeten och hela 62 dagar. Altså typ två hela månader. Dock är jag lite inställd på en Majbebis ännu, att lite få ta en genväg, men som ni vet så ska man ju inte ha det så lätt som gravid. Med Miranda gick jag över 11 dagar och hade då redan börjat längta efter förlossningen två veckor innan bf. ;) Men sålänge jag får må som jag gör nu så går det bra!


Gravidveckorna idag ligger på 31+0 dagar. Om en vecka är det dags för rdg kontroll, då får jag äntligen igen höra litens hjärtljud och kolla så att allt är fin-fint med oss. 

"Barnets totala längd är nu ca 42 cm och det väger ca 1,79 kg i början av veckan och 1,95 kg vid veckans slut. Barnets alla fem sinnen fungerar. Barnet sover stor del av tiden, under de vakna perioderna tränar barnet på att andas, röra sig och öppna och stänga sina ögon. De inre organen fortsätter att mogna och lungorna förbereder sig för den riktiga andningen".

2 kommentarer:

  1. Jag håller nog med din man. Med tanke på hur lätt bilder sprids/kopieras på nätet, skulle jag nog tänka efter före vad jag laddar upp för bilder på öppen blogg/insta. Men det är min åsikt och jag är ju "gammal".... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om att man borde tänka efter innan man publicerar nått och skulle nog aldrig sätta upp en bild jag inte kan stå för eller känner mig bekväm med. :) Tack för din åsikt iaf, alla tycker vi ju olika och det får skall vi ju få göra fastän vi är gammal eller ung. :D Skön helg till dig!

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥