torsdag 23 april 2015

Vecka 33

Eller 34 om man vill räkna så. Själv räknar jag exakta veckor + dagar, tycker det blir rörigt med att börja säga att jag är i graviditetsvecka 34 medans jag egentligen bara har 33+0 bakom mig.. Vill ju inte behöva räkna in mig i vecka 41 heller, hehe. ;)

Hur som, en till vecka har jag förbi mig, det känns faktikt nu att tiden börjar gå lite i slowspeed och att magen växt till sig rejält! Snart blir det dags att boka sista ultraljudet och nästa vecka kommer förhoppningsvis mammalådan och ett babyneste jag beställt till liten. Och imorgon har jag inbokat en efterlängtad shoppingdag med en fin vän som också är gravid. Toppen!

Annars så har jag börjat fundera på när det är dags för att ta in babysängen? Tredje graviditeten och lika förvirrad även denna gång om när man riktigt borde börja ställa i ordning allt. ;) Tänkte mig att vecka 36, efter ultraljudet skulle passa bra? Men till lika känns det som om jag gärna redan hade börjat ställa i ordning..Med Miranda och Leo hade jag nog säkert redan i dessa veckor fixat klart allt, men kanske också därför de sista veckorna kändes evighetslånga. ;) När har ni startat med de största förberedelserna?



"Barnets totala längd är nu ca 44cm och det väger ca 2,18 kg i början av veckan och ca 2,35 kg vid veckans slut. Nu kan barnet själv bekämpa lätta infektioner med sitt immunförsvar. Utrymmet minskar för varje dag och barnets rörelser blir större och långsammare. Den här veckan lägger en del barn sig till rätta. En del fixerar redan huvudet i bäckeningången."

2 kommentarer:

  1. Jag är nu i v.37 och har inte ännu tagit in sängen! Men kläderna har jag tvättat och vikt in i byrån. Så har liksom börjat lite grann. Bilstolen står också framme, liksom babynestet jag sytt. Och efter Vappen får nog också sängen komma in så jag säkert hinner tvätta lakan och täcke innan "Tvåan" tänker göra entre. Hellre i god tid än att man ligger på sjukhuset och är stressad över allt som blev ogjort tänker jag. Men inte vill man ju ha allting framme onödigt länge heller :) Så där att det är realistiskt att hen kanske kan komma redan så då är rätt tid att börja ta fram allt tycker jag! Vi har ju nu bara tre veckor kvar till bf så i princip kan hen komma när som helst! Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jag får nog tvinga mig att hålla ut en stund till då. ;) Tycker det är så mysigt att förbereda! Tror det blir att jag sätter igång i vecka 36. Känns ändå som att babyn kan komma när som helst då, fastän det kan dröja upp till sex veckor då ännu.. Svårt dethär, men som du skrev vill man ju nog ha allt klart då man är på bb, så kanske bättre att va ut i god tid ändå än att börja tvätta sängkläder när man kommer hem! :) Lycka till sen när det är dag för er! :)

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥