torsdag 30 april 2015

Vi närmar oss slutdestinationen

Vecka 34 här nu och ca 40 dagar kvar till Bf. 

"Barnets totala längd är nu ca 45 cm och det väger ca 2,38 kg i början av veckan och ca 2,56 kg vid veckans slut. Det centrala nervsystemet är snart helt klart och matsmältningsapparaten är nästan färdig utvecklad. Barnet fortsätter att lägga på sig vikt och fyller nu ut nästan hela livmodern. Barnet har inte mycket utrymme att röra sig på längre."




Känns som om vi börjar bege oss in på slutrakan nu, med några ynka få veckor kvar tills vi blir trebarnsföräldrar. Känns överväldigande och lite skrämmande. Ibland sköljer en oros-våg över mig. Jag, trebarnsmamma, hur skall det bli? Tre barn och snart 24 år! Men försöker att inte få panik, de kommer säkert gå hur bra som helst, som med de två andra har jag anpassat mig snabbt och kommit in i den nya rollen, vilket jag hoppas går lika bra nu. Bara käreken, orken och energin räcker till de tre små och en gnutta till mig själv o mannen så kommer det gå hur fint som helst! En enorm lycka känner jag iaf och kunde inte känna mig gladare, ett nytt liv att lära känna, älska och fostra, ett syskon till barnen. Underbart.



Utöver det så mår jag fortsättningsvist bra. Om jag nu måste klaga -så känner jag mig tröttare än vanligt vissa dagar. -Bäckenet är väldigt ömt speciellt om nätterna och morgnarna. -Några långa promenader orkar jag inte utan att det spänner om magen. -Kisspauser varje natt och vaknar klumpvist under nätterna. -Ligga på rygg har jag fått utesluta då jag får halsbränna och lätt börjar må illa då. -Humöret är lite känsligare nu igen och jag blir lätt irriterad, men försöker hålla regelbundana måltider iaf så hålls det bättre i balans. -Ischias-nerven hålls någorlunda smärtfri sålänge jag inte anstränger mig för mycket, så lite mer stilla sittande får jag försöka hålla mig. Det är väl de småsakerna jag har att klaga på. Annars mår ja prima ballerina.

Har heller inga enorma cravings, förutom lite lösgodis nu som då, men det unnar jag mig då det ändå inte handlar om så stora mängder åt gången. Suget för kolsyrade drycker har också blivit större, vilket inte kanske heller är så bra, men måtta med allt så är både jag och kroppen nöjd. Några enorma kg´n har jag ju inte heller ökat i vikt så det känns ändå som jag håller en bra balans. :)

2 kommentarer:

  1. Hej, Snygg kofta du har.. får man fråga var du hittat den?

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥