måndag 18 maj 2015

Godmorgon Måndag

Sena kvällar och tidiga morgnar. Inte precis så man sover nån kunga-sömn under nätterna längre. Det är varmt, bökigt, styvt, klumpigt och allmänt jobbigt numera att ligga i raklång ställning. Svårt att få tag på sömnen, kisspauser varje natt och sen så vaknar man tidigt om morgnarna också. Men man skall väl inte klaga, värre kunde man ju ha det. ;)

Imorse vaknade jag sju, med strålande sol, fågelkvitter och sovande barn. Så skönt att komma sig upp en stund innan barnen. Jag bestämde mig för att gör lite fika och sakta tassa mig ut och njuta av frukosten i sällskap av mig själv, solen och fåglarna. Nåja, lättare sagt än gjort, ut kom jag med frukosten och skulle precis sätta mig på rumpan då barn nummer ett gör mig sällskap, och efter ytterligare två minuter kommer barn nummer två. Frukost utohus blev det i allafall med sällskap av två gryn i pyjamas och ett kallt morgonkaffe. Men barnen var nöjda med första "sommar"frukosten utomhus iaf, och vad är nu bättre att se ungarna nöjda, så en bra start på Måndagen fick vi iaf!


Sötnosen som skulle ha halsduk, mössa + storebrors lippis på sig. :D ♥ 

På bilderna ser ni också lite av utegruppen vi köpte förra sommarn. En säsongs gruppen jag kallar den. Kolla in bordsskivan bara, och då är den inte ett år gammal ens. Är så besiken på kvaliten! Och nån garanti eller kvitto finns inte längre, men funderade att mejla butiken vi köpte från och fråga om vi fått nått måndagsexemplar eller om det verkligen skall se ut såhär efter en säsong i användning?

4 kommentarer:

  1. Har ni haft den ute under vintern?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den har stått ut, men tycker inte det borde påverka! Andra trämöbler o sånt man själv målat har ju hållit bättre. :(

      Radera
  2. Vi har ett likadant och de ser lika ut. Målet har lossnat trots att de förvarats inomhus under vintern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så tråkigt! Man tycker ju de borde hålla bättre. Etta bordsbenet har också spruckit fastän vi inte haft nått tungt på det eller barnen nånsin klättrat på det.

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥