söndag 3 maj 2015

Godmorgon Söndag

Godmorgon. Sovit gott? Själv vaknade jag upp här...


I Torsdags gjorde jag om i sovrummet. Svängde om sängen, hängde upp sänghimmeln, skruvade upp en spegel och lite annat små fix. Och det blev såå mycket bättre! En liten babyvagga eller spjälsäng kommer nu rymmas perfekt. Ännu vill jag ha en vit lurvmatta på golvet och en stor familjetavla på väggen också.

Ända negativa var att jag hittade kaffespill utefter den vägg som sängen stått uppefter, och nu är hela den väggen synlig, med två låånga stiliga kafferänder. Så den väggen kräver ommålning, får klura lite på färg ännu. Älskar ju massa vitt i inredningen så gissar den blir vit. Eller så kör vi på kalklitir, antique rose eller zinco, just nu är den tapetserad i en vit tapet med skiftande krusiduller, jätte fin, synd bara att den blivit förstörd.

Spjälsängen står också ännu i förrådet ni som undrar. ;) Har faktiskt hållit mig ifrån att ta in den. Har frågat pappa om han kan snickra en liten första-säng till babyn, så vi får se. Har hittat bild på en aldeles ljuvlig skapelse som jag gärna bäddat ner babyn i den första tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥