torsdag 7 maj 2015

Vecka 35

Vecka 35 här nu och en någorlunda färdig odlad baby. Och en färdig odlad mama. ;) Tröttheten tar över periodvist och jag känner betydligt oftare att nej nu behöver jag vila. Känner mig också mer irriterad och klumpig och orkar inte riktigt lika mycket mer. Meen det är helt normalt, som min tidigare rdg-tant skulle ha sagt. ;)

"Barnets totala längd är nu ca 46 cm och det väger ca 2,59 kg i början av veckan och ca 2,76 kg vid veckans slut. Barnet lagrar upp fett inför livet utanför livmodern. Fosterrörelserna kan ändra karaktär till mer buffande knuffar. Du kanske kan se en armbåge eller en häl som putar ut mot huden. Du ska känna fosterrörelser varje dag."

Ingen magbild idag, istället bjuder jag på en bild av en alldeles bedårande liten prins. Vart rusar tiden iväg? I Höst blir det fyra år sen denna bild togs. Och om lite på en månad ligger vi där igen, med en till liten bedårande sötsak på våra bröst. Helt fantastiskt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥