måndag 1 juni 2015

Lägesupdate

Hej! Här har vi gått in i vecka 38, och nu på Torsdag är vi redan inne i 39 vilket betyder att vi har 10 dagar kvar till Bf! Allt är egentligen färdigt ställt. Vi väntar bara på babyns säng som moffa snickrar, bb väskan skall packas och tja.. Lite fixas och ställas här hemma också så att vi får komma hem med den lilla till ett mysigt och sommarfint hem.

I Torsdags var jag annars på ctg, allt såg fint ut med babyn och maskinen registrerade tre sammandragningar på de tjugo minuterna jag låg där. Så lite falska förhoppningar med en känsla av tänk om.. har vi upplevt de senaste dagarna. Dagarna går iaf bra ännu, men såklart med lite blandade känslor, ibland vill jag bara ropa kom uut nuu! Medan jag vissa dagar känner ingen som helst stress eller irritation över att babyn skulle behöva kom.

Spännande blir det hur som helst sen när det sätter igång. Och skönt skall det bli att slippa magen, få hem babyn och få börja njuta av sommarn riktigt på riktigt! :) Hur mår ni andra gravida där ute?



2 kommentarer:

  1. Lite samma känslor här. Det känns lite som bortkastad tid då man bara går och väntar och väntar. Lite som om jag inte kan njuta och ta till vara på dagarna längre. Samtidigt som jag orkar vara igång hur bra som helst och mår så bra så jag har absolut inget att klaga på. Men man börjar ju bli smått otålig. Varje kväll när man lägger sig hoppas man ju att några timmar senare vakna av sammandragningar, men lika besviken vaknar man bara kissnödig ;) 12 dagar till BF men han får hemskt gärna komma tidigare! Dessutom har vi ny och fin vagn så jag kan knappt vänta på att få börja gå långa vagnpromenader!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja altså detdär med att vakna upp under natten eller vid morgon och känna ingenting som helst. Lika besviken varje gång. :D Tänk om man ändå bara hade haft ett datum och en tid när det ska hända, va enkelt de sku va. Men så enkelt vet man ju att de inte ska få va. ;) Roligt med ny vagn! Vi har ännu inte köpt nån ny utan kör på samma vi hade till M, vill vänt och se om vi blir i behov av en syskonvagn, isåfall köpet vi en sån. Väntar också på långpromenader och att lite få börja lyfta några kg'n kettlebells för att få tillbaka otm lite av den förtvinade rumpmuskulaturen. :D :D

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥