torsdag 4 juni 2015

Nytt under fötterna

Vi har varit utan vardagsrumsmatta en tid nu efter att det hände en liten incident med den vit-lurviga. Jag har sneglat på lite lurvmattor men konstaterat att en vit är enda som skulle passa, och med två kids i hemmet klingar det inte särskillt rätt i mina öron. Så jakten på den perfekta har fortsatt, tills förra veckan när jag hittade denna för endast 7,50! Jag blev genast kär i det grovvävda tyget, plus att färgerna i den passar så bra in hit. 

Nu är den dock nytvättad och skrynklig, men efter att den fått sig en omgång med strykjärnet kommer den bli helt perfekt! :) Nu borde det införskaffas lite mera beiga och naturvita inredningsprylar bara. Dessa lampskärmar är jag faktiskt lite sugen på, skulle binda bra ihop med det naturliga som finns i mattan. En ovanför brickbordet och en ovanför köksbordet. ( Tror dock mannen har en annan åsikt. ;)

Jag skulle gärna ta in lite mer lantlig stil hit hem, men det känns som en så stor makeover för att det inte skall se halvfärdigt och knasigt ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥