onsdag 3 juni 2015

The BAG

Nu börjar bb väskan va packad. Kanske ändå tid på med tanke på att det egentligen kan hända när som helst nu.. Inatt vaknade jag upp ett par gånger med sammandragningar, och ärligt måste jag säga att jag kände att neej, inte ännu, vill sova ut till morgon iaf. Haha. Fastän jag önskar förlossningen var här så känner jag mig på nått vis inte redo ännu. Fysiskt känner jag mig redo men mentalt känns det som om de kommer bli en jobbig förlossning och att jag kommer gråta mig igenom den, haha. Så har det verkligen inte känts med M & L, utan jag har väntat och längtat så efter dagen d och när det varit dags har det varit med power och längtan jag kämpat mig igenom! Nu känner jag mig ynklig och sårbar, och vill knipa igen såfort jag känner nått. Känner mig verkligen inte som nån fighter. ;)

Som jag sa börjar väskan iaf va packad, för det kan ju verkligen ske när som helst nu. Här kommer lite av vad jag packat ner.

Till babyn blev det: två bodyn, två leggings, en sommaroverall, två tunna mössor, två nappar, en spytrasa, tjocka strumpor och vantar samt en filt. Ett gosedjur får barnen kom med sen när de hälsar på och babyskyddet behös ju i princip inte med före vi åker hem heller.

Till mig blev det: ett par byxor för hemfärd, en kofta, en t-skjorta, någa omgångar trosor, två amnings bh'n, strumpor. Och sen en neccessär fylld med nödvändigheter såsom amningsinlägg, trosskydd, tandborste, shampoo, lite smink och så nipple balmen!

Sen tar vi kameran och telefonen i förbifarten och resten får mannen komma med om jag känner att jag glömt nått. Blir det längre bb-vistelse så tar vi säkert också baby-nestet med oss. Som snacks blir det inte mycket, det mesta finns ju där om man blir sugen på nått. Dessutom har jag prioriterat annat än att äta de två tidigare gångerna jag varit in. ;)

Har jag fått med allt? Eller är det ännu nått must have som borde packas ner?
Vad anser ni är det mest nödvändiga man behöver ha med sig, och det mest onödiga?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥