torsdag 16 juli 2015

En månad!

En månad har redan gått sen liten kom till världen. Nån förlossningsberättelse har jag tyvärr inte hunnit slå mig ner och börja fundera på ännu. Men den kommer. Just nu njuter vi bara så gott det går av bebistiden. Liten har redan börjat le och tittar en djupt i ögonen. Hon sover mycket, men såfort hon är vaken tittar hon gärna omkring sig. Hon vänder redan duktigt på huvudet från sida till sida då hon te.x. sover på magen. Jag hel ammar henne och det tänkte jag fortsätta med sålänge det känns bra. I en början var det himla jobbigt då allt var vått hela tiden, bh´n, sängen, kläderna osv, då hann jag faktiskt köpa hem ersättning och tänkte att nej sjutton, detta slutar jag med! Men nu har mjölkmängden stabiliserat sig bra och det känns mycket enklare! :) Flaska och napp tar hon också bra vilket är skönt ifall mannen hamnar ensam med henne. Hon har också vuxit bra och fått runda gosiga kinder, storlek 50 får vi snart packa undan och istället byta upp till storlek 56! Nästa vecka blir det rdg kontroll med henne. 




Älskade lilla krabat. Tänk att det var just hon som låg där inne och ruvade, och att vi nu är trebarnsföräldrar. Helt ofattbart. 

2 kommentarer:

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥