lördag 11 juli 2015

Till dopdagen

Nu när vi var till Ikea hittade jag de finaste servetterna till prinsessans dop.  Vi har inget datum ännu, men det gäller att smått förbereda inför dagen för att undvika stressen sen.

Jag har funderat på ett litet mysigt dop här på vår bakgård. med bara några få gäster. En liten paviljong pyntad med rosor och andra blommor. En liten söt doptårta, kaffe och något salt. Väldigt enkelt men fint får det gärna bli.



Namnet till liten är vi dock ännu lite oeniga om. Men vi har iaf några favoriter. Jag har fastnat för Celiné och Othilia medan mannen tycker Stella. :D Vad har ni för favorit flicknamn och vad heter era tjejer? Kommentera gärna för lite fler namnidéer! 

13 kommentarer:

  1. Vår dotter heter Thindra. Men vi (jag ;) ) funderade också väldigt myki på Celin'e och Minya. Celin'e vald jag bort ganska snabbt ändå eftersom ja va rädd att folk uttalar det olika, och orkar inte rätta till! Men de e ett väldigt fint namn så kört hårt på de :) Nog för att jag redan på 8 månader har fått rätta till flera gånger att vi skriver dotterns namn med TH.

    SvaraRadera
  2. Stella är ju superfint! :)

    SvaraRadera
  3. Stella är fint, men tycker det börjar bli rätt vanligt. celine är ju fint (antar ni tänkt uttala det som sångerskan Celine Dion) :) namn jag själv gillar bortsett dem på våra flickor är; Mila, Elise & Noelle/Elle

    SvaraRadera
  4. Jasmine ��

    SvaraRadera
  5. Nu ska jag inte tipsa om mina favoriter här, eftersom vår sessa kommer att få något av dem ;) Men Othilia tycker jag passar bra med Miranda och Leo. Jag känner iaf inte till någon Othilia :)

    SvaraRadera
  6. Sådär spontant kom jag att tänka på Sally :)

    SvaraRadera
  7. Celine råkar vara en av mina favoriter utan det där betonade e'et på slutet då.
    Dessutom tycker jag det passar bäst ihop med era andra barns namn men det är ju erat eget val det ska bli :)

    SvaraRadera
  8. Celine sku ju passa riktigt bra! Andra namn som sku passa är Jasmine och Samira :)

    SvaraRadera
  9. Vår dotter, som är 3 år, heter Celine. Finaste flicknamnet enligt mig. Jag hade det på klart redan innan hon var född. ;) Värre var det med pojknamn, det är mycket svårare tycker jag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. och det uttalar vi alltså Celinn. :)

      Radera
  10. Min dotter fick förra söndagen namnet Saga Christina, men personligen gillar jag Stella också, nästan mer än Celine! Nadja, Juni, Tindra, Alva, Elsa gillar jag också just nu.

    SvaraRadera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥